تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۲۹۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد:

۳۴ درصد اشتغال‌های ایجاد شده خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۴ درصد اشتغال‌های جدید ایجاد شده در استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.
۳۴ درصد اشتغال‌های ایجاد شده خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است

به گزارش می متالز، محمدرضا مس‌فروش در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از تولیدکنندگان نمونه خراسان رضوی، اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که در استان‌های مختلف کشور حل نشده، در خراسان رضوی برطرف شده و با استفاده از توان استانی تمامی موانع را از سر راه برمی‌داریم.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به سهم خود با همکاری استانداری و خانه صنعت، معدن و تجارت استان در مسیر رفع مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کند، اما به عقیده من نقش پررنگ‌تر بر عهده نمایندگان مجلس بوده، به‌خصوص مجلس جدید که نمایندگان جوان‌تر دارد و امیدواریم که با تصویب مصوبه‌های مطلوب در مسیر گره‌گشایی از مشکلات فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید اشتغال‌های جدید ایجاد شود نه آنکه واحدی بخواهد منجر به تعطیلی شود، گفت: در یک سال اخیر جوازهای طرح‌های صنعتی‌ای در استان صادر شده که برای اولین بار در کشور است و از مردم می‌خواهیم که طرح‌های پیشنهادی خود را به‌صورت مکتوب به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تحویل دهند تا پس از بررسی لازم و تائیده‌های قانونی مجوزهای آن صادر شود.

مس‌فروش خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد توازن منطقه‌ای در شهرهای بزرگ هم معتقدیم که این مهم با راه‌اندازی شهرک‌ها در داخل کلان‌شهرها امکان‌پذیر نیست و باید این شهرک‌ها در مناطق محروم باشد تا ضمن عدم ایجاد آلودگی در داخل شهر، اشتغال جوانان ساکنان این مناطق هم به‌خوبی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال استان ۳۴ درصد اشتغال‌های جدید ایجاد شده، ۵۵ درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و ۴۲ درصد واحدهای فعال استان با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بوده است.

عناوین برگزیده