تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۲۹۳۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

اهمیت حمایت ایمیدرو و شرکت‌های معدنی از بورس

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو حمایت ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی از بازار سرمایه را بسیار اساسی در تحرک بازار سرمایه دانست و گفت: در انتظار یک حرکت مثبت از سوی شرکت‌ها هستیم.
اهمیت حمایت ایمیدرو و شرکت‌های معدنی از بورس

اهمیت حمایت ایمیدرو و شرکت‌های معدنی از بورس

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور با بیان این مطلب، تأکید کرد: در راستای سیاست‌های کلان دولت و تأکید رئیس‌جمهور، حمایت ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، از بازار سرمایه نقش بسیار اساسی در تحرک بورس خواهد داشت.

وی افزود: شرکت‌های معدن و صنایع معدنی با حمایت از سهامداران، انشالله کمک می‌کنند تا بازار سرمایه که مورد حمایت دولت است، با تحرک همراه شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآوری کرد: در این راستا هفته آتی، ایمیدرو نشستی با رئیس سازمان بورس و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برگزار می‌کند.

غریب پور با بیان اینکه این اقدامات در راستای سیاست‌های کلان دولت انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در انتظار یک حرکت مثبت از جانب شرکت‌ها هستیم.

آغاز بتن‌ریزی آهن اسفنحی فولاد بافت

رئیس هیات عامل ایمیدرو از آغاز بتن‌‌ریزی آهن اسفنجی فولاد بافت خبر داد و گفت: راه‌اندازی طرح‌های توسعه فولاد بافت از جمله ۲.۵ میلیون تنی گندله و ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی مورد حمایت ایمیدرو (به عنوان شریک این طرح فولادی) است.

غریب‌پور درباره مجتمع فولاد بافت گفت: در حال حاضر ۷۰۰ نفر در این شرکت و فاز توسعه فولاد بافت مشغول به کار هستند.

وی افزود: از شرکت فولاد احیای بافت قدردانی می‌کنم که با اختصاص اعتبار از محل منابع داخلی، مانع توقف اجرای طرح شد.

در این برنامه، عملیات بتن‌ریزی فاز ۲ آهن اسفنجی بافت با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو انجام شد.

اکتشاف و زیربنا؛ دو اولویت ایمیدرو

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین با اهمیت اکتشاف در زنجیره معدن اشاره کرد و گفت: هر پهنه‌ای که به ایمیدرو واگذار شود، آمادگی داریم تا عملیات اکتشافی در آن محدوده انجام شود‌. وی، اکتشاف و نیز امور زیربناها را دو اولویت ایمیدرو در توسعه معادن ذکر کرد.

غریب پور با بیان اینکه ظرفیت اکتشافی بالایی در کشور وجود دارد، افزود: تاکنون کمتر توانستیم بالای ۱۰۰ هزار متر حفاری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در آینده، جهت‌گیری ما در ایمیدرو انجام یک میلیون متر حفاری در سال است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو یادآوری کرد: جهش تولید در این حوزه، با جهش اکتشاف محقق می‌شود.

غریب پور همچنین به جایگاه زیربناها اشاره کرد و گفت: در حوزه زیربناها برنامه ایمیدرو اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی و دولتی است.

وی افزود: بودجه بخش زیربناها نسبت به سال ۹۷ بیش از ۴۰ برابر افزایش یافته است.

به گفته غریب پور، در شهرستان‌های بافت، راور و ارزویه برنامه‌های زیربنایی ایمیدرو عملیاتی می‌شود‌.

دو معدن جدید مس در مسیر راه‌اندازی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ معدنی در استان کرمان حضور دارند و در این میان، طبق برنامه‌های شرکت ملی صنایع مس، امسال تجهیز ۲ معدن دره آلو و دره زار در دستور کار قرار دارد.

گام‌های ایمیدرو برای افزایش سهم معدن در اقتصاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره جایگاه بخش معدن در اقتصاد گفت: سهم ۲۴ میلیارد دلاری معدن و صنایع معدنی در GDP کشور، اندک است و تلاش داریم این سهم افزایش یابد.

غریب پور تأکید کرد: گام‌های ایمیدرو برای بالا بردن سهم این حوزه در اقتصاد، افزایش سطح اکتشافات، اکتشاف در عمق، سرمایه‌گذاری در معادن، توسعه واحدهای فراوری، تامین نیاز داخل و توجه به رویکرد صادراتی است.

وی افزود: در طرح‌های توسعه شرکت‌های تحت پوشش ایمیدرو، ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع ریالی و ۴.۸ میلیارد یورو منابع ارزی در نظر گرفتیم که این موضوع سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی را افزایش خواهد داد.

عناوین برگزیده