به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل 11 خرداد ماه با بیان این مطلب افزود: تا پایان سال 1400، احداث چند مسیر ریلی به طول 1660 کیلومتر در اولویت قرار دارد.
وی عنوان کرد: اولین اولویت احداث خط آهن چابهار به زاهدان است که با شدت در حال انجام است. مسیر ریلی یزد به اقلید به طول 280 کیلومتر در اولویت بعدی قرار دارد که با احداث این مسیر، استان فارس به استان یزد و از این مسیر به مشهد متصل می شوند.
او افزود: اتمام خط آهن بستان آباد - تبریز اولویت سوم را در پروژههای ریلی دارد. سال گذشته این مسیر تا بستان آباد به بهره برداری رسید و ساخت باقیمانده آن تا تبریز در اولویت است.
خادمی گفت: مسیر بعدی، خط آهن خواف به هرات است که با ساخت این پروژه برای اولین بار ایران به صورت ریلی به افغانستان متصل میشود که در حال حاضر این پروژه به طول 136 کیلومتر در حال احداث است.
وی عنوان کرد: اتصال استانهای کردستان، اردبیل و چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی هم جزو اولویتها قرار دارند.
خادمی افزود: پروژه یزد به اقلید، خواف به هرات به طول 66 کیلومتر، بستان آباد به تبریز به طول 44 کیلومتر تا پایان سال به بهرهبرداری میرسند ضمن اینکه تا پایان سال 1400 استان کردستان از طریق همدان و استانهای اردبیل و چهارمحال و بختیاری نیز به شبکه ریلی متصل خواهند شد.