تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۱۲۹۷۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زاهدان ‌میزبان نمایشگاه بین‌المللی معدن شد

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان گفت: رویداد و نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع و فرآورده‌های مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته ۲۳ تا ۲۶ آذر امسال با حضور مهمانان کشوری و خارجی در زاهدان برگزار خواهد شد.
زاهدان ‌میزبان نمایشگاه بین‌المللی معدن شد

به گزارش می متالز، ماناندا زنگنه‌ روز جمعه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ناب سیستان و بلوچستان در بخش معادن این رویداد بزرگ معدنی با حضور برخی از مسوولان استانی و کشوری به همراه مهمانانی از کشورهای خارجی به میزبانی زاهدان برگزار خواهد شد.
 وی افزود: معدن یکی از مهمترین بخش‌ها و ظرفیت‌های استان به شمار می‌رود چراکه سیستان و بلوچستان در این حوزه از ظرفیت‌های فراوانی بهره می‌برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ‌استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا اقدامات قابل توجهی توسط سازمان‌ها و شرکت‌های ایمیدرو، تهیه و تولید مواد معدنی، سازمان زمین شناسی و برخی سازمان‌های دیگر در خصوص اکتشافات و استخراج مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: علاوه‌بر آن برخی نهادها هم برای سرمایه گذای در این بخش از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند که تنها ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در این بخش انجام خواهد داد.
زنگنه افزود: با توجه به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش معادن و نگاه کارخانه‌های بزرگ کشور به این استان برای معرفی کامل ظرفیت‌های منطقه برگزاری یک رویداد بزرگ احساس نیاز می‌شد، به همین منظور مقرر شد رویدادی با عنوان معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه معادن با حضور مدیران و مهمانان ملی و سرمایه گذاران خارجی برگزار و در کنار آن هم نمایشگاهی با همین عنوان با حضور برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های مطرح در حوزه معادن هم دایر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالا، دستیابی به آخرین فن آوری‌های نوین و ارائه ماشین آلات معدنی و راه‌سازی، افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی به صورت مستمر و قابل اطمینان، توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی معدنی و صنایع معدنی به منظور افزایش صادرات، انتقال و ارتقای دانش و فناوری، توسعه تکنولوژی ساخت داخل با رویکرد بومی سازی و ارتقای سطح ایمنی معادن به همراه تجهیز معادن و کارخانجات و رفع کمبود ماشین آلات به همراه توسعه سرمایه گذاری و رفع موانع حوزه معدن، صنایع معدنی و فرآورده‌های معدنی را می‌توان از مهمترین اهداف برگزاری این‌نمایشگاه عنوان کرد. 
 

عناوین برگزیده