تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۱۲۹۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین انجام شد:

بررسی مشکلات سه واحد تولیدی استان قزوین

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات سه واحد تولیدی استان قزوین در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت و دستورهای لازم برای حل مشکلات آنها صادر شد.
بررسی مشکلات سه واحد تولیدی استان قزوین

به گزارش می متالز، عزیزاله افضلی، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت، در جلسه امروز کارگروه، مشکل چک برگشتی یک واحد تولید کالاهای کاغذی و مقوایی با اشتغال ۵۲ نفر در تاکستان مورد بررسی قرار گرفت و با حل مشکل آن از سوی اعضای کارگروه موافقت شد.

افضلی با بیان اینکه مشکل یک شرکت تولید آجر و مصالح با ۱۰ نفر اشتغال در بویین زهرا مورد رسیدگی قرار گرفت افزود: برای درخواست شرکت مبنی بر تقسیط بدهی آن به صورت پنج ساله با اعمال ۶ ماه تنفس تصمیم گیری شد.

مدیران اقتصادی استان برای حل مشکل این واحد، دریافت اصل وام پرداختی اولیه و سود قانونی آن را تصویب کردند.

در ادامه جلسه، مشکل گروه صنعتی البرز شامل واحدهای تولیدی لوله اتصالات، پنجره دوجداره، صنایع مفتولی، پتروصنعت، پلیمر و... مبنی بر بدهی معوق به بانک‌های سپه و پارسیان بررسی شد.

مدیران این مجموعه در ستاد تسهیل اعلام کردند: با توجه به فعالیت این شرکت‌ها در یک گروه، بدهی آنها منجر به ایجاد مشکل برای مابقی گروه شده است بنابراین درخواست داریم برای تقسیط بلند مدت بدهی همه شرکت‌های گروه همکاری شود.

استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به مشکلات پولی و بدهکاری به بانک‌ها و موسسات مالی، گفت: ما نمی‌توانیم خلاف قانون شورای پول و اعتبار اقدام کنیم ، وقتی حکم قانونی در مورد یک موضوع مصوب شده است دیگر نمی‌توان فراتر از آن چیزی را تصویب کرد.

جمالی پور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه معوقات بانکی واحدها به کار گرفته و در این راستا سود مرکب به صورت قانونی حذف شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: تمامی این اقدامات برای حمایت از تولید در سال جهش تولید است و امیدواریم با همکاری مدیران واحدهای تولیدی شاهد رونق اقتصادی و شکوفایی صنعتی در استان باشیم.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی، ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی دارد.

عناوین برگزیده