تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۱۲۹۹۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ظرفیت روزانه ۴ هزار تنی «سخرز»

می متالز - شرکت سیمان خزر (سخزر) بعد از رشد قابل توجهی که از هر سهم هزار تومانی خود داشت، با توجه به واگرایی در قیمت و اندیکاتورهای آن، در صورت شکست نخوردن خط روند صعودی امکان افزایش قیمت را دارد.
ظرفیت روزانه ۴ هزار تنی «سخرز»

به گزارش می متالز، با توجه به اینکه ارزش ماشین‌آلات و خط تولید یک کارخانه سیمان با ماشین‌آلات اروپایی با ظرفیت ۴۰۰۰ تن در روز بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون یورو که با یورو ۲۴۴۰۰۰ ریالی برابر با ۲۹۲۸۰ میلیارد ریال است.

در خصوص ارزش روز زمین‌های شرکت که بالغ‌بر ۱۰۸ هکتار است با مقایسه با زمین‌های منطقه حداقل قیمت بر آوردی آن متری پانزده میلیون ریال است. از معادن مهم این شرکت می‌توان معدن تخت آسمان را که به وسعت ۲۸۰ هکتار است، نام برد که ۱۷ هکتار آن دارای سنگ تراورتن است.

مقدار ذخیره‌ای که بابت سنگ تراورتن محاسبه شده است ۱.۷ میلیون تن به قیمت حداقل ۷ میلیون ریال در نظر گرفت. از دیگر نکات قابل توجه نبود افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی از ابتدا است که به دلیل سنددار بودن اغلب زمین‌های شرکت در صورت موافقت سهامدار عمده (سیمان فارس و خوزستان) این امکان نیز فراهم می‌شود.

از منظر تکنیکالی سهم بعد از رشد قابل توجه که از ۱۰۰۰ تومان شروع کرد و تا سقف قیمتی ۶۵۰۰ نیز تجربه کرده است حال با توجه به وجود واگرایی در قیمت و اندیکاتورهای آن، در صورت شکست نخوردن خط روند صعودی میان‌مدت تا اهداف مدنظر امکان افزایش قیمت را دارد.

عناوین برگزیده