تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۷
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۳۰۲۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایجاد اشتغال 1000 نفری با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومانی در صنعت مس

می متالز - در راستای سرمایه گذاری در استان می توان از ظرفیت های شرکت های بزرگ دولتی در وزارتخانه های مختلف در بخش هایی که امکان سرمایه گذاری وجود دارد استفاده کرد
ایجاد اشتغال 1000 نفری با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومانی در صنعت مس

به گزارش می متالز، داوود شهرکی در جلسه جمع‌بندی سفر رضوانی فر مدیر عامل شستا و نوری مدیر عامل شرکت توسعه معادن پارس تامین به استان که با حضور موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، در دفتر ایشان برگزار گردید ، اظهار داشت: در راستای سرمایه گذاری در استان می توان از ظرفیت های شرکت های بزرگ دولتی در وزارتخانه های مختلف در بخش هایی که امکان سرمایه گذاری وجود دارد استفاده نمود.

وی افزود: با حضور مدیر عامل شستا  و هیات همراه از مجتمع گلخانه ای در شهرستان زهک و محدوده ی معدنی  مس جنگجا، معدن و کارخانه فرآوری آنتیموآن، شرکت صنایع سیمان خاش و محدوده اکتشافی پلی متال خارستان- بیدستر تفتان بازدید هایی به عمل آمد.

شهرکی گفت: در حال حاضر در محدوده ی اکتشافی مس در جنگجا شهرستان نیمروز 6 دستگاه حفاری فعال می باشد تا ذخایر معدنی خوبی را در این محدوده کشف و معرفی نمایند  که مستعدترین ماده معدنی کشف شده در این محدوده مس می باشد که ذخایر بسیار مطلوبی شناسایی شده است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اعلام نمود : در خصوص اکتشاف و  سرمایه گذاری در حوزه ی مواد معدنی طلا و مس نیز در استان طی ماه های آینده خبرهای خوبی را اعلام خواهیم نمود.

وی ادامه داد: طی یوم جاری نیز محدوده ی معدنی خارستان-بیدستر در شهرستان تفتان مورد بازدید قرار گرفت که البته به مسوولین و رسانه های استان توصیه می نمایم که از این معدن بازدید بعمل آورند و  اعلام می نمایم که تا کنون 30 میلیارد تومان در این معدن سرمایه گذاری شده است.

مدیر عامل شستا نیز در این جلسه گفت: یکی از فرصت های سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه فرآوری در محدوده ی معدنی جنگجا نیمروز می باشد که در همین ارتباط آمادگی داریم تا با سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومانی فاز اول کارخانه فرآوری مس را ایجاد نماییم و با به بهره برداری رسیدن این کارخانه زمینه اشتغال جهت 1000 نفر فراهم خواهد شد. 

وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در صدد انجام سرمایه گذاری های زودبازده از جمله گلخانه و دامپروری در استان نیز هستیم و طی بازدیدی که از محل گلخانه های چاه نیمه زهک داشتیم زیرساخت برای اجرا آماده است.

رضوانی فر افزود: به جهت ایجاد و اجرای پروژه های زودبازده نیز کنسرسیومی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد نموده ایم تا بتوانیم در زمینه های مختلف از جمله دامپروری و گلخانه سرمایه گذاری نماییم.

وی ادامه داد: برای توسعه محدوده ی معدنی خارستان –بیدستر شرکت توسعه معادن پارس تامین اقدامات بسیار خوبی انجام داده که این محدوده منبع  ثروت غنی برای این منطقه خواهد شد و مورد حمایت های زیادی قرار گرفته و این پروژه یکی از علمی ترین طرح های اکتشافی به حساب می آید.  

وی تصریح کرد: جهت توسعه این محدوده معدنی 60 کیلیومتر جاده دسترسی ایجاد شده و در این محدوده مجموعه ای از جوانان تحصیل کرده مشغول می باشند و بر مبنای برآورده های اکتشافی قطعی که بدست آوردیم جهت توسعه این معدن درخواست گواهی کشف را داده ایم تا برای اجرایی نمودن فاز اول کارخانه فرآوری که همان تاسیس کارخانه استحصال می باشد را طی 16 ماه انجام دهیم. 

این مقام مسوول بیان داشت: شرکت شستا در خصوص سرمایه گذاری در پروژه هایی از جمله تولید 50 مگاوات برق در منطقه میل نادر، استخراج و فرآوری ماده معدنی تیتانیوم و مس و طلا ، و دامپروری در استان سیستان و بلوچستان را دارد.

وی در پایان اظهار داشت:  بر اساس بازدیدهایی که از سیستان و بلوچستان و بلوچستان صورت پذیرفت بسته های سرمایه گذاری در این استان را ارایه خواهیم کرد.

عناوین برگزیده