به گزارش می متالز، مجتمع فولاد گیلان در دو بخش خط نورد گرم و نورد سرد با مجموعه های حمل ونقل بسیاری در ارتباط است. این مجموعه اگرچه مانند ذوبآهن اصفهان در زمینه تولید ریل ملی فعال نیست اما ادوات مورد نیاز سایر شقوق حمل ونقل را تولید می کند. به عنوان مثال ورقه موردنیاز ناوگان، قطعات خودرو و خط نورد گرم که شامل دو کوره پیشگرم، یک استند مقدماتی، 6 استند فینیشینگ و دو کویلر است از جمله تولیدات این کارخانه در زمینه حمل ونقل است.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ در زمینه همکاری برای تولیدات ریلی این کارخانه گفت: راه آهن شمال ۲ آمادگی کامل برای همکاری با شرکت فولاد گیلان به منظور ایجاد خط فرعی به درون این شرکت را دارد.
غلامحسین ولدی ادامه داد: با توجه به تقاضای مدیرعامل شهر صنعتی رشت و شرکت فولاد گیلان اتصال کارخانه های فولاد گیلان و شهر صنعتی رشت به شبکه راه آهن توسط خط فرعی یکی از اولویت های راه آهن شمال ۲ به شمار می رود.
وی افزود: برای حمل کالا توسط راه آهن در شبکه سراسری ریلی هیچ محدودیتی نداریم و اجرای خطوط آنتنی به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام می شود.
مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: راه آهن در زمینه توسعه اقتصادی ظرفیت خوبی برای استان گیلان فراهم کرده است. روزانه سه هزار تن مصالح خاکی مورد نیاز شرکت های راه سازی گیلان بالاخص پروژه راه آهن رشت – انزلی توسط ناوگان راه آهن شمال ۲ حمل می شود.
گفتنی است که هزینه حمل کالا توسط ناوگان ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای پایین تر است و این مهم، مزیت رقابتی ایجاد کرده است.