تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۳۰۶۶۳
استاندار گیلان:

موانع پیشرفت پروژه راه آهن رشت - انزلی برطرف شود

می متالز - استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پی گیری مستمر تشریفات اداری و رفع سریع موانع پیشرفت پروژه راه آهن رشت – انزلی گفت: هیچ تأخیر و تعللی در اجرای این طرح مهم قابل قبول نیست.
موانع پیشرفت پروژه راه آهن رشت - انزلی برطرف شود

به گزارش می متالز، ارسلان زارع  در جلسه بررسی روند پیشرفت فیزیکی و مسائل و مشکلات مربوط به راه آهن رشت - انزلی، به اهمیت و جایگاه این خط ریلی در روند توسعه کشور اشاره و اظهار کرد: پروژه راه آهن رشت - انزلی علاوه بر اینکه در حوزه حمل و نقل بار و مسافر استان اهمیت دارد؛ در صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این خط ریلی۱۰ میلیون تن بر ظرفیت حمل و نقل کشور افزوده می‌شود، ادامه داد: راه آهن رشت – انزلی از مهم ترین پروژه های ریلی کشور است که می تواند کشورهای شمالی و اروپایی را به شبه قاره هند متصل کند.

زارع با اشاره به پیگیری های مستمر رییس جمهوری ، این پروژه را تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب و مهم ترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان ذکر و تاکید کرد هیچ گونه تأخیری در اجرای آن قابل قبول نیست.

استاندار گیلان به وجود برخی تنگناهای اعتباری در اجرای پروژه های عمرانی اشاره و اضافه کرد:  برای تکمیل راه آهن رشت – انزلی از آغازین روزهای سال‌جاری تزریق اعتبارات لازم صورت گرفت.

وی با یادآوری اینکه امروز کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد؛ شاخصه مدیر جهادی را شتاب بخشی برای پیشبرد امور خواند و بر ضرورت تسریع در روند اجرای پروژه و پاسخگویی دستگاه ها به استعلامهای مرتبط تاکید و تصریح کرد: لازم است در خصوص جابجایی تاسیسات در مسیر اجرای پروژه و خدمت رسانی هرچه بهتر، با جدیت گام برداشته شود.

زارع با بیان اینکه نباید کمبود مصالح، روند اجرای فعالیت ها را تحت تاثیر قرار دهد، متذکر شد: از پیمانکاران این پروژه انتظار دارم با افزایش ماشین آلات راهسازی و مدیریت منابع، نسبت به شتاب بخشی فعالیت ها اقدام کنند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم پیگیری مستمر تشریفات اداری و گزارش دهی هفتگی خاطر نشان کرد: در این راستا، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه و پیمانکاران باید گزارش های خود را در بازه زمانی هر هفته، به معاونت عمرانی استانداری ارائه دهند.

در این نشست  با حضور علی‌اکبر مردی مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه ۲ ، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و پیمانکاران پروژه ؛ روند پیشرفت فیزیکی و مسائل و مشکلات مربوط به راه آهن رشت – انزلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راه آهن رشت - انزلی به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی ، ترانزیت کالا و بار  اهمیت ویژه ای دارد.

هم اکنون زیرسازی قطعات ۶ و ۷ این مسیر ریلی در حال انجام است که قطعه ۶ به طول هفت کیلومتر آماده روسازی و ریل گذاری است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به عنوان یکی  از بنادر استراتژیک در حوزه خزر محسوب می شود.

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت