تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۵۲۴
کد خبر: ۱۳۱۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استفاده از دی اکسید کربن خروجی کوره سیمان در تولید بتن

می متالز - تیمی متشکل از ۵ شرکت آمریکایی اخیرا موفق شده اند تا گاز مونو اکسید کربن خروجی از کوره سیمان را در تولید بتن استفاده کنند.
استفاده از دی اکسید کربن خروجی کوره سیمان در تولید بتن

به گزارش می متالز، به نقل از پایگاه خبری ورلد سمنت، این پروژه که در کارخانه سیمان آرگوس در ایالت آلاباما اجرایی شده است با استفاده از تکنولوژی جذب و تصفیه Co2 و انجام یک فرآیند تخصصی گاز حاصل را در تولید بتن آماده مورد استفاده قرار داده و در نهایت در یک پروژه ساختمانی محلی در منطقه آتلانتا به کار گرفته اند.

این پروژه با هزینه ای معادل ۲۰ میلیون دلار اجرایی شده است که تحت عنوان (carbon capture and utilisation) توسط این شرکت ها پیاده سازی و اجرا شده است. البته علی رغم اینکه نقطه تمرکز این پروژه میتواند در صنایع دیگری مانند نیروگاه های زغال سنگ و گاز طبیعی باشد اما با توجه به گستردگی صنایع سیمان این صنعت میتواند اولین و بزرگترین بازار برای تکنولوژی CCU به شمار آید.

همچنین در بیانیه مطبوعاتی این گروه آمده است: این پروژه برای صنعت بسیار حیاتی است. راه حلی مقیاس پذیر و سود آور که هر عضو زنجیره تولید، از کارخانه سیمان گرفته تا  تولید کننده بتن آماده را بهره مند خواهد ساخت.

عناوین برگزیده