تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۳۱۳۰۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
وزیر راه و شهرسازی:

ارسال پیامک به ۱/۵ میلیون نفر از مالکان مساکن خالی؛ مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند

می متالز - اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن است، از ارسال پیامک به ۱/۵ میلیون نفر از مالکان مساکن خالی خبر داد.
ارسال پیامک به ۱/۵ میلیون نفر از مالکان مساکن خالی؛ مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس درباره آخرین اقدامات برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه، گفت: خوشبختانه در یک ماه اخیر اقدامات مثبتی در حوزه تکمیل اطلاعات سامانه مذکور صورت گرفته و قطعا این سامانه کمک شایانی به سازمان امور مالیاتی کشور برای اجرای قوانین مالیاتی از جمله قانون مالیات بر خانه های خالی خواهد کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی زمینه ساز مقابله با سوداگری مسکن

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، مقابله با سوداگری در عرصه مسکن و تبدیل مسکن از یک کالای سرمایه ای به کالای مصرفی است تا بازار به سمت ثبات و آرامش حرکت کند.

وی گفت: سامانه املاک و اسکان با تلاش گسترده وزارت راه و شهرسازی بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد و تمام دستگاه ها اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند و پس از آن با راستی آزمایی صورت گرفته، به مالکان دارای خانه های خالی پیامک ارسال شد.

اسلامی گفت: در شرایط کنونی برای حدود یک و نیم میلیون نفر از مالکان مساکن خالی پیامک ارسال شده و تعدادی زیادی از مردم با مراجعه به سامانه املاک و اسکان نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم مردم هر چه سریع تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی آزمایی را به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.

عناوین برگزیده