تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۳۱۴۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سالانه بیش از ۱۷ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی استخراج می‌شود

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸۲۵ تُن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.
سالانه بیش از ۱۷ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی استخراج می‌شود

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور روز پنجشنبه اظهار داشت: این میزان از ۴۸۹ معدن فعال استان استخراج و به مراکز فرآوری در داخل و خارج از کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: میزان ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۵۷ تُن بوده که در این بخش برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: میزان سرمایه‌گذاری بر روی این معادن سه هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال است.

عابدپور بیان کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده است که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

عناوین برگزیده