تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۳۱۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی شاخص کل بورس

می متالز - اصلاح کوتاه مدت شاخص کل بازار بورس تا محدوده 1.400.000 واحد در صورت حمایت نکردن سرمایه‌گذاران دور از انتظار نیست.
پیش‌بینی شاخص کل بورس

به گزارش می متالز، در بررسی فنی شاخص کل، بر اساس دوره ماهانه و هفتگی قیمت در بالاترین نقطه از هیستوگرام قدرت حجمی، روند قدرت نسبی و همچنین در دوره هفتگی قیمت در محدوده میانی میدلاین باند استراتژی قرار گرفته است.

در دورره روزانه و ۴ ساعته روند، در حال تکمیل اسیلاطور مکدی برای رسیدن به نقطه صفر، برخورد با باند انتهایی استراتژی و همچنین لمس مقاومت پویا در محدود ۱.۴۸۰.۰۰۰ واحدی است و خود بیانگر کاهش حرکتی سیکل در موقت است.

حمایت‌های پیش‌‌رو:

با توجه به؛ ۱. دانش مالی و رفتاری سرمایه‌گذاران ۲. بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه، در صورت افت سیکل روند، نخستین حدضرر (SL1) در سطح ۱.۴۸۰.۰۰۰ واحد، و حدضرر بعدی (SL2) در سطح ۱.۳۲۰.۰۰۰ واحد قرار دارد.

مقاومت‌های پیش رو:

با توجه به؛ ۱. برطرف شدن ریسک ماشه ۲. مجاز شدن فروش دلار شرکت‌های صادراتی در صرافی‌های غیر بانکی ۳. فرارسیدن گزارش های عملکرد ماهانه و ۶ ماهه حسابرسی شده شرکت‌ها ۴. ارزندگی بسیاری از نمادهای ارزش محور در محدوده کنونی بازار.

در صورت ادامه صعود سیکل روند، نخستین حد سود (TP1) سطح ۱.۷۳۰.۰۰۰ واحد، و حد سود بعدی (TP2) درسطح ۱.۹۰۰.۰۰۰ واحد در کوتاه مدت قرار دارد.

نتیجه‌گیری:

قیمت در دوره روزانه در روند قدرت نسبی در محدوده میانی و هیستوگرام قدرت حجمی در پایین ترین سطوح از میانگین‌های ۹ روزه، ۲۶ روزه و ۱۲ روزه قرار گرفته و در حال نوسان است که خود بیانگر چشم انداز کوتاه مدت حرکت کاهشی سیکل در صورت نبود حمایت است.

در صورت حمایت نکردن سرمایه‌گذاران، اصلاح کوتاه مدت تا محدوده ۱.۴۰۰.۰۰۰ واحد دور از انتظار نیست.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد