به گزارش می متالز، امیر میر منصف ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای این گروه خودروسازی در حوزه فروش و خدمات پس از فروش گفت: در ایران برخلاف الگوهای جهانی شرکتهای خدمات پس از فروش از شرکت مادر مستقل هستند. وی افزود: در گروه بهمن این تغییر ساختار در چهار سال قبل انجام شده است و این باعث شده شرکتهای خدمات و فروش ما همیار هم باشند، نه رقیب یکدیگر. معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن با اشاره به سختیهای ناشی از تحریم تصریح کرد: شرایط واقعا سخت است، اما موضوع رضایتمندی مشتریان پایان ندارد و وقتی سطح کیفیت خدمات بالا میرود، انتظار مشتریان هم بالا میرود. وی با اشاره به جایگاه بسیار خوب این گروه در صنعت فروش و خدمات پس از فروش خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته این خودروساز در حوزه خدمات فروش جایگاه نخست را در خودروهای سواری (شرکت بهمن موتور) و در حوزه خودروهای تجاری جایگاههای اول (شرکت بهمن دیزل) و دوم (شرکت سیبا موتور) کشور را به دست آورد. میرمنصف گفت: همچنین بر اساس گزارش هفته گذشته وزارت صنعت در موضوع خدمات پس از فروش نیز شرکت بهمن موتور با دو پله ارتقا نسبت به سال گذشته در رده دوم قرار گرفت، شرکت بهمن دیزل در خودروهای تجاری مقام نخست و سیباموتور دیگر شرکت وابسته به این گروه در رده سوم ایستاد. وی تاکید کرد: از ۱۲ جام تعریف شده در وزارت صمت در زمینه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در مجموع ۶ جام را از آن خود کرد. معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن درتشریح شرایط در بخش تامین قطعات در خدمات پس از فروش تاکید کرد: سیاستهای گروه بهمن در این حوزه به گونهای است که از زمانی که محصول را تولید میکنیم تا زمانی که طبق یک استاندارد مشخص قطعات یدکی در انبارهای گروه بهمن نباشد آن محصول را به بازار ارائه نمیکنیم؛ زیرا در گروه بهمن یکی از مهمترین مسائل در مذاکرات تامین قطعات یدکی و دانش فنی است. میر منصف در خصوص شاخصهایی که باعث شده گروه بهمن در حوزه کیفیت خدمات پس از فروش موفق عمل کند، گفت: کاهش زمان انتظار مشتری و ارائه خدمات با کیفیت که حاصل تامین قطعات مناسب، آموزش نیروها و حتی تغییرات فیزیکی مراکز خدماتی است راهبرد ما بوده است و حتی قطعات را ظرف نهایت ٤٨ ساعت به صورت هوایی یا زمینی به مشتریان در سراسر کشور میرسانیم. وی همچنین به استانداردسازی خدمات در این گروه اشاره کرد که از دو سال پیش آغاز شده و اکنون ۳۴ نمایندگی این شرکت به استانداردهای روز مجهز شدند. معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن با اشاره به وظیفه تامین قطعات قانونی توسط خودروسازان ادامه داد: گروه بهمن حتی تا بعد از زمان قانونی ١٠ ساله برای تامین قطعات نیز خود را موظف میداند که قطعات مورد نیاز را تامین کند و به همین دلیل حتی امروز قطعات مزدا ٣٢٣ هم تامین میشود. وی تصریح کرد: در خصوص حمایت محصولات بهمن در بازار قطعات که پر شده از قطعات تقلبی، گروه بهمن در این راستا یک بستهبندی خاص برای قطعات درنظر گرفته است که لیبل و هولوگرام خاص خود را دارد که مشتریان میتوانند به کمک پیامک این قطعات را از سامانه گروه بهمن استعلام کنند. وی در مورد برنامههای فروش این شرکت با وجود تحریمها، بیان کرد: سفارشگذاری قطعات برای عرضه محصولات جدید آغاز شده و حتی خطوط تولیدی آنها نیز آماده شده که هم شامل خودروهای سبک و هم خودروهای تجاری خواهد بود.
میر منصف در مورد تاثیر نوسان نرخ ارز بر محصولات این گروه افزود: هرچند قطعات با نرخهای ارز متفاوت در طول سال وارد کشور شده و به همان نسبت نیز باید قیمتگذاری شوند، اما در این زمینه سعی کردیم از سود خود بکاهیم و به همین دلیل، افزایش قیمتها تاکنون زیر نرخ تورم بوده است. وی تصریح کرد: تاکنون هیچ ارزی برای تامین قطعات یدکی به این شرکت تخصیص داده نشده و همه را با حوالههای ارزی آزاد تامین کردهایم. معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی بهمن در مورد خودروی ناقص در کف کارخانه این گروه خاطرنشان کرد: گروه بهمن هیچ خودروی ناقص باقی مانده در کف کارخانه ندارد؛ در سیاستهای این گروه ایجاد تعهدات بلندمدت برای مشتریان تعریف نشده و در زمینه ایفای تعهدات معوق جزو بهترین شرکتهای حال حاضر کشور هستیم. وی گفت: با گشایشهای اخیر ایجادشده در گمرک، به زودی چندین کانتینر قطعات مربوط به CKDهای مورد نیاز ساخت خودروها به این شرکت ارسال شده و در خطوط تولید به کارگیری خواهند شد. میرمنصف در مورد برنامه گروه بهمن در زمینه عرضه محصولات جدید شرکت به بازار افزود: در صورت حذف تحریمهای داخلی در کشور بهزودی شاهد اخبار خوب برای عرضه محصول جدید به بازار خواهیم بود.