تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۳۲۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دکتر پورابراهیمی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در کرمان مطرح کرد:

فرمانده‌ اقتصادی که بخواهد به فکر مذاکره باشد، بازنده میدان خواهد بود/ مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند؛ سهام شرکت‌ها در بورس روند صعودی پیدا می‌کند/ تأمین منابع مالی از بازار سرمایه جایگزین منابع بانکی شود

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در کرمان گفت: مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند و سهام شرکت‌ها در بورس دوباره روند صعودی پیدا می‌کند.
فرمانده‌ اقتصادی که بخواهد به فکر مذاکره باشد، بازنده میدان خواهد بود/ مردم نگران ریزش‌های بورسی نباشند؛ سهام شرکت‌ها در بورس روند صعودی پیدا می‌کند/ تأمین منابع مالی از بازار سرمایه جایگزین منابع بانکی شود

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: نگاه و رویکرد جدید قوه قضائیه به موضوعات اقتصادی کشور قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز ما در یک جنگ تمام قد اقتصادی با دشمن هستیم و شرایطی که آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها برای توقف اقتصادی و فروپاشی کشور از طریق تحریم‌ها ایجاد کردند در هیچ کشوری سابقه نداشته است.

پورابراهیمی بیان کرد: اگر بخواهیم در اقتصاد کشور موفق باشیم باید مسیر جدیدی در تأمین منابع مالی ایجاد کنیم، روش تامین منابع مالی با ساختار سنتی که بانک‌ها هستند امروز با یک محدودیت روبه‌رو شده است.

وی گفت: یکی از دلایلی که در کشور امروز به این شرایط اقتصادی رسیده‌ایم این است که بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری در نظام اقتصادی کشور بانک‌محور بوده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز داشت: عمده مشکلات در زمینه کسب و کار مربوط به تامین مالی (بانکی )، مالیات، بیمه و عدم وجود ثبات در قیمت‌ها است.

پورابراهیمی گفت: می‌توانیم بازار سرمایه را جایگزین نظام بانکی در تامین منابع مالی کنیم، شرکت‌هایی در کرمان داریم که ارزش آن شرکت نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان است اما یک بدهی ۵ میلیارد تومانی آن را زمین‌گیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با عرضه سهم ۵ تا ۱۰ درصد خود در بازار سرمایه از طریق بورس و فرابورس منابع مالی و تعهدات خود را تامین کنند و شرکت که فعال می‌شود ارزش ۹۰ درصدی به مراتب بیشتر از زمانی‌ست که ۱۰۰ درصد سهام را داشتند و تعطیل بودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: روش تامین منابع مالی از بازار سرمایه به راحتی جایگزین مشکلات نظام بانکی می‌شود.

پورابراهیمی بیان کرد: الان در کشور روزانه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تولید نقدینگی در اقتصاد ایران است و به حجم نقدینگی کشور اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه ما در بازار سرمایه باید یک نگاه میان مدت و بلند مدت باشد؛ یک تصمیم اشتباه دولت می‌گیرد چند شاخص جابه‌جا می‌شود و تغییرات دیگری رخ می‌دهد چند واحد صعودی می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که انقلاب ما را با رویکرد اقتصادی می‌توانند متوقف کنند، که اینگونه نیست، اگر تصمیمات اشتباه دولت در این ایام اخیر در حوزه اقتصادی تکرار نمی‌شود، جاهایی جلوی آن ایستاده‌ایم و قانون را تغییر داده‌ایم.

وی بیان داشت: در شرایط سخت تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان انجام شده است و در سال جاری تنها توسط یک سرمایه‌گذار خارجی یک‌هزار میلیارد تومان در استان عملیاتی می‌شود بنابراین ما متوقف نیستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز در اقتصاد جنگ اراده‌ها است اگر کسی به فکر مذاکره در اقتصاد کشور باشد این یک خطای راهبردی است.

عناوین برگزیده