تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۱۳۲۳۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید نخستین شمش فوق سنگین ۱۱۰ تنی فولادی کشور در اسفراین

می متالز - مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین گفت: به همت مهندسین و کارشناسان مجرب داخلی، برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین، شمش فوق سنگین ۱۱۰ تنی تولید شد.
تولید نخستین شمش فوق سنگین ۱۱۰ تنی فولادی کشور در اسفراین

به گزارش می متالز، محمود نظام دوست اظهار کرد: در واحد ذوب و ریخته‌گری مجتمع صنعتی اسفراین تولید شمش فوق سنگین ۱۱۰ تُن به روش ریخته‌گری دو پاتیله برای اولین بار در کشور با به‌کارگیری دانش روز فولادسازی و با تکیه بر توان علمی و تجربی کارشناسان و پرسنل توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول، شمش ۱۱۰ تُن انتخاب‌شده و ازلحاظ وزنی این شمش، بزرگ‌ترین شمش آلیاژی تولیدشده در تاریخ فولادسازی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کوره و پاتیل‌های مجتمع ۵۰ تنی است در این روش از دو پاتیل استفاده کردیم که کاری بسیار ارزشمند می‌باشد و کلیه مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسین توانمند این مجتمع انجام شده است.

نظام دوست افزود: تولید این شمش، نقطه عطفی در صنعت فولادسازی و شمش‌ریزی قطعات سنگین در کشور خواهد بود و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات محصولات استراتژیک در صنایع مختلف خصوصاً در شرایط تحریم موجود برطرف شده و از خروج مقدار قابل‌توجهی ارز جلوگیری خواهد شد.  

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های زیرپوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از ۱۴۰ گرید فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع عظیم صنعتی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

عناوین برگزیده