تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۳۲۴۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو هیات عامل ایمیدرو:

ایمیدرو طبق نقشه راه فولاد حرکت می‌کند/ توازن در زنجیره باید حفظ شود

می متالز - یکی از مشکلاتی که امروزه تولیدکنندگان فولادی دارند، کمبود مواد اولیه است، حال اینکه آیا طرح‌های توسعه‌ای ایمیدرو می‌تواند منجر به حل این مشکل شود عضو هیات عامل ایمیدرو در این باره می‌گوید: در حال حاضر ایمیدرو با نقشه راه فولادی که تهیه شده در حال حرکت است؛ باید در این مسیر توازن زنجیره نیز حفظ و رعایت شود.
ایمیدرو طبق نقشه راه فولاد حرکت می‌کند/ توازن در زنجیره باید حفظ شود

خرمی شاد

به گزارش می متالز، امیرخرمی شاد با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان ایمیدرو حتی روی پروژه هایی که شرکت‌های تابعه ای روی آن فعال هستند با توجه به توازن مورد نیاز، فشار آورده و آنها را رصد و پایش می‌کند تا توازن حفظ گردد.

وی همچنین درخصوص صادراتی که اکنون گفته می‌شود در جنوب کشور در حال انجام بوده و نظارتی روی آن وجود ندارد نیز اظهار کرد: صادرات سنگ آهن که در ابتدای سال انجام شد مربوط به سنگ آهن کم عیار و هماتیتی بود که واحدهای فولادی از آن استفاده نمی کردند، اما اکنون با روش پرعیارسازی که ایمیدرو انجام می دهد این مواد هم قابل استفاده خواهند شد.

عضو هیات عامل ایمیدرو در ادامه سخنانش درخصوص اولویت‌های توسعه ای ایمیدرو در 6ماهه دوم امسال که در دستور کار این سازمان قرار گرفته نیز اظهار کرد: سازمان ایمیدرو در شرایط فعلی و با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات بسیاری را برای توسعه در معادن و صنایع معدنی کشور در نظر گرفته که از جمله مهم ترین آنها می توان به جهش تولید اشاره کرد.

به گفته خرمی شاد، با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات ناشی از آن از ابتدای سال جاری تاکنون در زنجیره فولاد رشد تولید خوبی در کشور نسبت به سال گذشته وجود داشته و این جهش تولید در مس نیز دیده می شود.

وی همچنین به بحث صادرات نیز در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور نیز با وجود محدودیت های تحریمی و شیوع ویروس کرونا  جهش خوبی صادراتی ثبت شده که می‌توان به آمار خوب صادراتی مس اشاره کرد.

به گفته عضو هیات عامل ایمیدرو، برنامه‌های توسعه ای ایمیدرو عمدتا برای زنجیره فلزات به وِیژه توسعه زنجیره فولاد است. همچنین در طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز برنامه‌های متنوعی در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در زنجیره فولاد در ادامه افزود: برای توسعه در زنجیره فولاد و هرکدام ازحلقه های این زنجیر از سنگ آهن و کنسانتره گرفته تا تولید محصول نهایی برنامه ریزی هایی انجام شده است. برای مثال خوشبختانه طی سال 99 در 7طرح فولادی سرعت کار بسیار خوب بوده است و شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه، شرکت مس، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و گل‌گهر که به نوعی کنترل آنها در دست ایمیدرو است شاهد رشد تولید بسیار خوبی بوده ایم.

وی همچنین با اشاره به آشفتگی در بازار فولاد نیز گفت که این شرایط بیشتر به دلیل بازار کاذب و افزایش قیمت دلار به وجود آمده و تقاضای واقعی وجود ندارد و باید با سیستم‌هایی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف می شود به تقاضای واقعی پاسخ داده شود. زیرا اگر تقاضای غیر واقعی از بازار حذف شود این آشفتگی نیز از بین خواهد رفت. در واقع می توان این میزان تقاضا و عرضه را در بخشهای مختلف رصد کرد، از سوی دیگر عرضه صورت گرفته امسال در بازار محصولات فولادی بسیار مناسب بوده اما متاسفانه تقاضای کاذب منجر به مشکلاتی شده که این موضوع توسط وزارت صمت در حال پیگیری است.

عناوین برگزیده