تاریخ: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۳۲۶۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سند جامع پدافند غیرعامل استان زنجان رونمایی شد

می متالز - سند جامع پدافند غیرعامل استان زنجان با دارایی‌های این سند، مراکز سیاسی، نظامی و انتظامی، حمل و نقل و پایانه‌ها، ارتباطات، زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، جهادکشاورزی و زیرساخت های انرژی از سوی استاندار زنجان رونمایی شد.
سند جامع پدافند غیرعامل استان زنجان رونمایی شد

به گزارش می متالز، استاندار زنجان شامگاه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل و شهدای ایران اسلامی افزود: پدافند غیرعامل نسبت به دستگاه های دیگر به لحاظ عمر، جوانتر بوده و ممکن است برای برخی تفکیک بین این مجموعه با مدیریت بحران سخت باشد.

فتح الله حقیقی اظهار داشت: سند کاربردی و نقشه راه پدافند غیرقابل کاری بسیار بزرگ است که تفکیک وظایف، حدود و اختیارات و حیطه نظارت در آن مشخص می شود و پدافند غیرعامل با تکمیل کردن دستگاه ها نسبت به وظایف هم درست می شود.

وی اظهارداشت: از  تکمیل وظایف هم، کمک به انجام وظایف یکدیگر و مشارکت و ارتقای عملکرد می توانیم  اقدام خود را محقق کنیم.

حقیقی با بیان اینکه پدافند غیرعامل بین رشته ای به شمار می رود، یادآوری کرد: رشته مجزا و جدایی نیست که یک‌ یا ۲ دستگاه وظیفه انجام اقداماتی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: پدافند غیرعامل وظیفه ای به گستردگی همه دستگاه های اجرایی است.

استاندار زنجان گفت: با وجود این نقشه راه، موضوع اماکن طبقه بندی شده، از هر لحاظ باید مطالعه شود و زیرساخت های آن آماده باشد و برای دستگاه ها و همه اماکن طبقه بندی شده راهکاری تعیین کنیم که در صورت چنین راهکاری با تمرین و ممارست برای همه وقایع از آمادگی لازم برخوردار خواهیم بود.

حقیقی با بیان اینکه مهمترین مسأله، مدیریت یک سیستم است افزود: باید این مدیریت صحیح بتواند تهدیدات و فرصت ها را شناسایی و دستگاه ها اجرایی را به هم نزدیک کند و نقاط تهدید پوشش داده شود.

وی تاکید کرد: در صورت وجود چنین نقشه راهی در مطالعه، برنامه ریزی، استفاده از بضاعت و قدرت همدیگر موفق خواهیم بود.

استاندل زنجان گفت: مطالعه و اجرای سند پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است که باید این مهم در دستور کار قرار گیرد و نسبت به عملیاتی و اجرایی شدن سند پدافند غیرعامل اقدام شود.

حقیقی تاکید کرد: در شرایطی که جامعه دارد سند پدافند غیرعامل باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی ادامه داد: این سند را دانشگاهی نوشته که مجرب و توانمند است و تجربه ها کمک کرده تا سند، علمی‌تر، موفق‌تر و عملی تر باشد.

استاندار زنجان گفت: برای اجرایی کردن این سند باید جلسات ستاد پدافند غیرعامل و کمیته های آن بیشتر و فعال‌تر شود و تنها به گزارش خلاصه نشود و برنامه های عملیاتی ارائه شود.

حقیقی با بیان اینکه اماکن طبقه بندی شده ما شناسایی و بازدید شده است و وضعیت همه آنها مشخص است، خاطرنشان کرد: باید نواقص همه اماکن طبقه بندی شده اعلام و در ستاد پدافند غیرعامل برای رفع نواقص تصمیم گیری و در هر شرایطی که نقصی مشاهده شود باید به دستگاه ذی نفع منعکس شود.

وی یادآوری کرد: در مورد ضریب حفاظتی موضوع پدافند غیرعامل استفاده از ظرفیت بین دستگاهی و انسجام درون دستگاهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و چابک سازی سیستم است که باید به برنامه مشترکی برسیم.

استاندار زنجان گفت: منظور از  پدافند غیرعامل، چابک سازی و استفاده از ظرفیت هم برای حضور در آنِ واحد و رفع مشکلات با کمک یکدیگر است. 

حقیقی تاکید کرد: بازرسی از ادارات مچ‌گیری نیست بلکه هدف کمک و همکاری برای رفع مشکلات و موانع است.

عناوین برگزیده