به گزارش می متالز، با ترخیص برخی قطعات مانده رنو در گمرکات که بهدلیل پرداخت مابهالتفاوت قیمت ارز و... مدتها در انبار گمرکات خاک میخوردند، تعدادی از این خودروها دوباره تولید شد تا به ترتیب اولویت ثبتنام به مشتریان تحویل شود اما اکنون این تولید با اجرای استانداردهای جدید خودرویی در حوزه محیطزیست مصادف شده و خودروسازان را ملزم به تولید خودرو با استاندارد یورو-۵ کرده است. کندی تامین ارز از سوی بانک مرکزی، تامین مواد اولیه برای قطعهسازان و از سوی دیگر اجرای برخی قوانین دست خودروسازان را بسته و تولید را با چالشهای جدی مواجه کرده اما با وجود این مشکلات خودروسازان توانستهاند تعداد قابلتوجهی از محصولات رنو را تولید کنند. در حال حاضر پارکینگهای دو خودروساز مملو از خودروهایی است که الزام استاندارد یورو-۵ آنها را زمینگیر و مشتریان آنها را ناراضی کرده است چرا که انتظار دوساله برای دریافت خودرو زمان کمی نیست اما باز هم باید در انتظار برای شمارهگذاری باشند. علاوه بر همه این موارد باید تحمیل هزینههای مربوط به دپوی این خودروها را نیز اضافه کرد ضمن آنکه خودروسازان همچنان ملزم به پرداخت جریمه تاخیر و سود مشارکت به مشتریان این دسته از خودروها هستند که همه این موارد کار را برای خودروساز دشوار کرده است.