به گزارش می متالز، در دیدار حمید زادبوم با اعضای انجمن نمایشگاههای ایران،انعقاد این تفاهمنامه را سبب افزایش همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن نمایشگاه های ایران دانست که زمینه استفاده از توانمندی تشکلها در جهت افزایش اثر بخشی صنعت نمایشگاهی و ایجاد رقابت سالم میان برگزار کنندگان نمایشگاه ها در سراسر کشور را فراهم میآورد.
در ادامه این نشست، مدیران عامل شرکت های نمایشگاهی استان ها، مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کرده و در خصوص راهکارهای مناسب بحث و بررسی صورت گرفت.
گفتنی است، هماهنگی و تنظیم فرایند تصویب تقویم نمایشگاههای ملی و بینالمللی پنج ساله ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۰، حمایت از برگزاری نمایشگاههای بزرگ به شکل ادواری در استانهای کشور و تهیه، تدوین طرح جامع توسعه و ارتقای کمی و کیفی زیرساختهای نمایشگاهی کشور و تدوین ضمانت اجرایی جهت جلوگیری از برگزاری نمایشگاههای غیراستاندارد خارج از سایتهای نمایشگاهی از جمله بندهای تفاهمنامه منعقد شده میان سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن نمایشگاههای ایران است.