تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۳۳۴۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم‌مقام ایمیدرو:

تشکیل شرکت سرمایه‌گذار پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج‌فارس

می متالز - قائم‌مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو از ایجاد شرکت توسعه ظرفیت تولید فولاد در منطقه ویژه خلیج‌فارس با ظرفیت 10 میلیون تن خبر داد و گفت: این شرکت با حضور شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی تشکیل شده است.
تشکیل شرکت سرمایه‌گذار پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج‌فارس

تشکیل شرکت سرمایه‌گذار پروژه ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه خلیج‌فارس

به گزارش می متالز، عباس نعیمی در اولین نشست پایش طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، پس از ارائه گزارش مشاور طرح جامع فولاد تصریح کرد: شرکت فوق با سرمایه‌گذاری گل گهر، صبا فولاد خلیج‌فارس، فولاد قشم، فولاد هرمزگان، گسترش سرمایه‌گذاری بین‌المللی ارزش و ایمیدرو فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سهم آورده ایمیدرو در قالب زمین پروژه ارائه می‌شود، گفت: سهم هر یک از شرکا در این پروژه نیز مشخص شده است.

۴ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در منطقه خلیج‌فارس

این عضو هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف و پیگیری‌های انجام شده،‌ اکنون موضوع شکل‌گیری چنین کنسرسیومی برطرف شده و با نهایی شدن انتخاب مشاور، در حال بررسی موارد مربوط به اقدامات زودهنگام پروژه (Early Work) هستیم.

نعیمی با یادآوری اینکه هم اینک ظرفیت تولید فولاد در منطقه خلیج‌فارس ۴ میلیون است، گفت: طبق طرح کلانی که پیش رو داریم ۶ میلیون تن ظرفیت جدید تولید در این منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تشکیل شرکت سرمایه‌گذار پروژه فوق، از این پس شاهد یکپارچگی و همسویی بیشتر در سیاست‌های توسعه فولاد در منطقه ویژه خلیج‌فارس می‌شویم، اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه ما انتخاب نوع محصولی است که در این پروژه تولید خواهد شد به‌گونه‌ای که بیشترین نفع و ارزش افزوده را برای صنعت فولاد و اقتصاد کشور داشته باشد.

نیمه آبان‌ماه مهلت ارائه گزارش نهایی محصول

قائم‌مقام ایمیدرو خطاب به مشاور طرح جامع فولاد گفت: تا نیمه آبان ماه، گزارش مربوط به گزینه نهایی محصول تولیدی ارائه شود.

نعیمی تاکید کرد: «نوع تکنولوژی» و «مقیاس تولید برابر با استانداردهای روز»، از مشخصه‌هایی است که ایمیدرو به عنوان راهبر و نهاد حاکمیتی خواهان آن است.

در این نشست، مجری طرح گزارشی از اقدامات انجام شده در مطالعات اهداف طرح، اخذ مجوزها،‌ دریافت پیشنهاد سرمایه‌گذاران و تعیین زمین مورد نیاز طرح ارائه کرد و به بحث و بررسی گذاشته شد. علاوه بر این گزینه‌های مربوط به نوع محصول تولیدی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه آتی جمع‌بندی نهایی ارائه شود.

عناوین برگزیده