تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۱۳۳۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
محسن بازارنویی معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

موافق فرمول پیشنهادی نیستیم / در صورت عملیاتی شدن فرمول جدید، بخشی از منابع مالی شرکت های خصولتی به بخش خصوصی منتقل می شود

می متالز - دیروز طی نامه ای از سوی شریعتمداری وزیر صنعت ، قیمت پایه محصولات فولاد، آلومینیوم و مس بر مبنای نرخ ارز مبادله ای در فرمول جدید ، پیشنهاد داده شد. این نامه می تواند شرکت های تولید و مصرف کننده محصولات فولادی، آلومینیومی و مسی را تحت تاثیر قرار دهد. این نامه پیشنهادی است و هنوز به تصویب نرسیده است.
موافق فرمول پیشنهادی نیستیم / در صورت عملیاتی شدن فرمول جدید، بخشی از منابع مالی شرکت های خصولتی به بخش خصوصی منتقل می شود

به گزارش می متالز، محسن بازارنویی معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در این خصوص گفت: تعیین قیمت پایه محصولات فولادی و مس و آلومینیوم در بورس کالا با نرخ ارز مبادله ای، فعلا در حد پیشنهاد مطرح شده و از شرکت ها و دستگاه های مختلف در این زمینه نظرخواهی شده است. این پیشنهاد هنوز اجرایی نشده و احتمالا عرضه هفته جاری با نرخ ارز سنا انجام خواهد گرفت، نه مبادله ای.

بازارنویی  در خصوص تاثیر این مصوبه بر شرکت ملی مس گفت: شرکت ملی مس موافق این پیشنهاد نمی باشد؛ اجرایی شدن این پیشنهاد اثر ریالی با اهمیتی بر جای گذاشته و بخشی از منابع مالی شرکت های خصولتی را به بخش خصوصی منتقل خواهد کرد. در حال تهیه نامه ای برای پاسخ به پیشنهاد مطرح شده می باشیم و مخالفت خود را اعلام خواهیم کرد. این شیوه قبلا امتحان خود را پس داده و نتیجه مثبتی در بر نداشته است.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده