تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۳۳۷۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انصراف "کاما" از خرید سهام خزانه به دلیل اختلال در افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی

می متالز - شرکت باما از عدم انجام مراحل خرید سهام خزانه به دلیل اختلال در افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی از محل سود انباشته خبر داد.
انصراف "کاما" از خرید سهام خزانه به دلیل اختلال در افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی

به گزارش می متالز، شرکت باما که در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن فعال بوده و در تابلوی اصلی بورس حضور دارد از عدم انجام مراحل خرید سهام خزانه به دلیل اختلال در افزایش سرمایه 900 درصدی از محل سود انباشته خبر داد.

براین اساس، "کاما" اعلام کرد: طبق نامه مدیریت ناشران سازمان بورس، خرید سهام خزانه به دلیل اختلال در افزایش سرمایه قابل انجام نیست. هیات مدیره پس از انجام افزایش سرمایه مجدداً موضوع خرید سهام خزانه را بررسی خواهد کرد و طبق دستورالعمل افشا می شود. ضمناً در راستای آیین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه مصوب شورای عالی بورس، روش بازارگردانی جایگزین خرید سهام خزانه خواهد شد.

سعیدمحمد علیزاده مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس طی نامه ای به حسن اسلامی قانع مدیرعامل "کاما" اعلام کرد: در خصوص بیانیه سهام خزانه و مصوبه هیات مدیره به منظور تحصیل سهام خزانه، طبق ماده ۴ دستورالعمل اجرایی خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه، ناشر از زمان تصویب قطعی افزایش سرمایه تا پایان مهلت پذیره نویسی نمی‌تواند هیچ گونه سهام خزانه ای نزد خود نگهداری کند.

لذا با توجه به اینکه طبق مصوبه ۲۸ تیر هیات مدیره، برنامه افزایش سرمایه از صد به هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته در جریان است به منظور عدم ایجاد اختلال در فرآیند افزایش سرمایه و حفظ حقوق سهامداران، صدور مجوز تحصیل سهام خزانه منوط به تغییر برنامه زمانبندی به بعد از برگزاری مجمع فوق‌ العاده و ثبت آن در مرجع ثبت شرکت ها است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده