تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۳۳۷۸۶
سرویس خبر : انرژی

روسیه و عراق بیشتر از سهمیه قرارداد اوپک پلاس نفت تولید کردند

می متالز - علیرغم تعهد عراق و روسیه به پیروی از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، صادرات نفت خام عراق در سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش و تولید روزانه نفت روسیه در ماه گذشته کمی بالاتر از سهمیه قرارداد اوپک پلاس بود.
روسیه و عراق بیشتر از سهمیه قرارداد اوپک پلاس نفت تولید کردند

به گزارش می متالز، متوسط صادرات نفت عراق در ماه سپتامبر روزانه ۲.۶۱۳ میلیون بشکه بود که بالاتر از صادرات در ماه اوت و بسیار بیشتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس بوده است.

طبق اطلاعات وزارت نفت عراق، این کشور در ماه گذشته کلاً ۷۸۳۸۸۶۱۹ بشکه نفت خام صادر کرده است. این بدان معناست که متوسط صادرات نفت عراق در ماه سپتامبر روزانه ۲.۶۱۳ میلیون بشکه بوده است. این کشور در ماه اوت ۲.۵۹۷ میلیون بشکه در روز نفت خام صادر کرده بود.

عراق در ماه سپتامبر ۳.۱۶۷ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت که از فروش نفت بشکه ای ۴۰.۴۰۷ دلار به دست آورد.

همچنین روسیه در ماه گذشته میلادی به طور متوسط ۹.۹۳ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی تولید کرد که کمی بالاتر از سهمیه آن طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس بود.

روسیه در ماه گذشته میلادی به طور متوسط ۹.۹۳ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی تولید کرد که کمی بالاتر از سهمیه آن طبق قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس بود، ولی هنوز هم ۱۱.۸ درصد کمتر از میانگین تولید در سال گذشته میلادی است.

تولید نفت و میعانات گازی در نه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ۱۰.۳۵ میلیون بشکه در روز ثبت شده که ۷.۸ درصد کمتر از همین دوره در ۲۰۱۹ است. تولید نفت روسیه در اوایل سال جاری به خاطر قرارداد اوپک پلاس بیشترین کاهش را طی دو دهه گذشته داشت ولی با برداشته شدن محدودیت‌های تولید، رو به افزایش گذاشت.

عناوین برگزیده