تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۳۷۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پهنه اکتشافی بشاگرد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: یک فقره محدوده امید بخش به وسعت حدود ۱۱۹ کیلومتر مربع در پهنه بشاگرد برای ادامه فرایند اکتشاف صبح امروز در سامانه کاداستر معادن درج شد.
پهنه اکتشافی بشاگرد

به گزارش می متالز، ابراهیم سعدینی افزود: به منظور بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ای در امر اکتشافات علمی و سیستماتیک و در نهایت کاهش ریسک فعالیت‌های اکتشافی، با تفاهم نامه منعقده فی مابین این سازمان و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پهنه مصوب بشاگرد به وسعت ۵ هزارو ۶۶۹ کیلومتر مربع برای انجام عملیات اکتشافی و شناسایی پتانسیل‌های معدنی و مطالعات کلان و ناحیه‌ای با استفاده از فناوری‌های پیشرفته اکتشافی به ایمیدرو واگذار شد.


وی افزود: براساس مطالعات انجام شده تعداد یک فقره محدوده امید بخش به وسعت حدود ۱۱۹ کیلومتر مربع در پهنه بشاگرد جهت ادامه فرآیند اکتشاف تکمیلی توسط ایمیدرو معرفی گردیده است و در همین زمینه نیز وفق برنامه زمانی ابلاغی از سوی وزارت متبوع مابقی پهنه نیز در ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه ۸ مهرماه سالجاری آزاد شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: در شهرستان بشاگرد تعداد ۳ فقره معدن دارای پروانه بهره برداری برای معادن کرومیت و منگنز وجود دارد که در حال فعالیت هستند.
سعدینی افزود: از سال ۹۵ تا پایان شهریور ماه امسال تعداد ۱۵ فقره پروانه اکتشاف در شهرستان بشاگرد صادر شده است.

عناوین برگزیده