تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۱۳۳۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وعده های همتی بازهم تکرار شد:

این بار با قول اخبار مثبت از منابع مسدودی

می متالز - وعده های رئیس کل بانک مرکزی و اطمینان به مردم درباره نوسان قیمت ارز باز هم تکرار و با قول خبرهای مثبت از منابع مسدودی همراه شد.
این بار با قول اخبار مثبت از منابع مسدودی

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی که بعد از هر افزایش قیمتی در بازار ارز  وعده می داد و زیان خریداران را پیش بینی می کرد این بار در واکنش به دلار 29 هزار تومانی بارهم با انتشار مطلبی در اینستاگرام اعلام کرد: در اوج فشار حداکثری و بعد از دو سال مقاومت بانک مرکزی در خط مقدم جنگ اقتصادی و در مقابل شدیدترین و بی سابقه ترین تحریم های پولی و بانکی و علیرغم محدودیت دسترسی به درآمد های ارزی کشور، بانک مرکزی با تمرکز بر تأمین کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی، نیازهای اساسی و ضروری کشور را با تمام سختی ها به خوبی و کفایت تامین کرده و اجازه نیز نداده واضعان تحریم به هدف اصلی دوسال گذشته ه همانا فروپاشی اقتصاد کشور بود، برسند.

با افزایش نرخ ارز در چند هفته اخیر که در مورد دلایل آن به موقع توضیح خواهم داد، هجمه های سازمان یافته و بعضاًبا هدف های خاص، علیه بانک مرکزی آغاز شده است.  با وجود  سختی ها و دشواری ها، کنترل نرخ ارز دغدغه مهم بانک مرکزی است. مردم عزیز مطمئن باشند بانک مرکزی بدون توجه به حواشی به تلاش خود برای ثبات سازی بیشتر در بازارها و انشاالله عبور مطمئن از آخرین مراحل فشار حداکثری ادامه خواهد داد.

این روزها بعد ازطرح مکانیزم ماشه، اخباری در مورد قطع کامل ارتباط نظام مالی ایران مطرح می شود. فارغ از قابلیت عملیاتی داشتن و میزان تأثیر عملی آن متأسفانه تأثیر روانی آن دربازار ارز سایه افکنده است. درحالیکه در مقابل آن خبرهای مثبتی از منابع مسدودی دارم. نیز همانطور که قبلا ًگفتم روند عرضه و معاملات حواله های ارزی در بازار دوم در بسترسامانه نیما به خصوص سه ماهه اخیر، بهتر ازقبل شده است.

صادرکنندگان بالغ بر 8 میلیارد دلار از تعهدات ارزی 27 میلیارد دلاری ایفا نشده مربوط به پروانه های صادراتی سال های 97 -  98 را به تدریج به چرخه اقتصاد کشور آورده و مانده تعهدات آنها به حدود19میلیار دلار کاهش یافته است. میانگین وزنی نرخ ارز در سامانه نیما نیز با روند کاهشی به محدوده 23 هزار تومان به ازای هر دلار رسیده که البته تأثیر خود را بتدریج در نرخ های بازار نشان خواهد داد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده