تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۳۳۹۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر اعضا کانون کارگزاران:

۱۰ روزه به شکایات سهامداران از کارگزاران پاسخ می دهیم/ نحوه رسیدگی

می متالز - مدیر اعضا کانون کارگزاران با اشاره به مصوبه هیات مدیره سازمان، نحوه رسیدگی به شکایت سهامداران از کارگزار بورس با پاسخگویی ۱۰ روزه را اعلام کرد.
۱۰ روزه به شکایات سهامداران از کارگزاران پاسخ می دهیم/ نحوه رسیدگی

به گزارش می متالز، هدی توانایی با اشاره به بند دو صورت جلسه ۱۲خرداد هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر اقدام بورس‌ها و تشکل‌ های خودانتظام به تقویت و تجهیز واحد پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات یا ایجاد واحد ذیربط به سنا گفت: طبق این مصوبه، مسوول پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات، حسب مورد بر عهده بورس‌ و فرابورس و تشکل‌های خود انتظام خواهد بود و مرجع ثبت شکایات، اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس است.

بنابراین از ۸ تیر، شکایات مربوط به اعضای کانون کارگزاران ارسال شده و این نهاد موظف به ارائه پاسخ به شاکی است. به همین منظور واحد امور اعضا و اشخاص وابسته به اعضا، اقدام به تجهیز این واحد و جذب نیروی انسانی کرد.

پاسخگویی در ۱۰ روز در فرآیند رسیدگی، متن شکایت توسط کارشناس بررسی می‌شود چنانچه امکان پاسخگویی وجود داشته باشد، وی اقدام به ارسال پاسخ می‌ کند. اما چنانچه موضوع مطرح شده توسط شاکی نیاز به بررسی سوابق و ارائه مستنداتی داشته باشد، درخواست به شرکت مربوطه ارجاع و استعلام می‌شود، نهادهای مربوطه نیز موظند ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ را از طریق سامانه مربوطه ارسال کنند.

به منظور تسریع فرآیند رسیدگی و جلب رضایت شاکی و بهبود روند فعالیت کارگزاری، ضروری است اعضای کانون توجه ویژه به ارسال به موقع و دقیق پاسخ به شکایات داشته باشند. تجمیع و بررسی اطلاعات در شکایات مطروحه می‌تواند منجر به بهبود خدمات و فرآیندها شود و در حالی که به خوبی مدیریت شود می‌تواند به کشف نواقص کمک کرده و مشکلاتی که در مسیر ارائه خدمات وجود دارند شناسایی شود.

این فرآیند باید در برگیرنده مجموعه فعالیت‌های مرتبط با یکدیگر باشد به نحوی که علاوه بر هماهنگی در عملیات از منابع مختلف از جمله کارکنان، اطلاعات، مالی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در جهت انطباق با خط مشی رسیدگی به شکایات و دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده شود.

مراحل رسیدگی به شکایات در سامانه سمتا

 

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت