تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۳۳۹۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۲ هزار واحدی شاخص کل در روز نخست هفته / ورود پول حقیقی بورس را سبز پوش کرد

می متالز - جریان معاملات بازار سرمایه در اولین روز هفته دوم مهرماه شاخص کل را با رشد 2.84 درصدی به ارتفاع 1 میلیون و 546 هزار واحد رساند. در کنار رشد این شاخص نیز شاهد سبز شدن سایر شاخص‌های بازار سرمایه به خصوص شاخص هم وزن بازار نقدی بورس به میزان 0.78 درصد بودیم که عدد آن به قله 400 هزار و 679 واحد رساند.

به گزارش می متالز، جریان معاملات بازار سرمایه در اولین روز هفته دوم مهرماه شاخص کل را با رشد ۲.۸۴ درصدی به ارتفاع ۱ میلیون و ۵۴۶ هزار واحد رسید. در کنار رشد این شاخص نیز شاهد سبز شدن سایر شاخص‌های بازار سرمایه به خصوص شاخص کل هم‌وزن بازار نقدی بورس به میزان ۰.۷۸ درصد بودیم که عدد آن به قله ۴۰۰ هزار و ۶۷۹ واحد رسید.

از جمله نمادهای مؤثر در سبز شدن بازار نقد بورس ۳ نماد «فولاد»، «فملی» و «فارس» به ترتیب با تأثیر ۴,۳۹۰.۲ واحد، ۳,۵۰۴.۸۹ واحد و ۳,۴۳۳.۹ واحد می‌باشند. به طور کلی ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس به میزان ۱۰.۷ هزار میلیارد تومان رسید که سهم بورس حدود ۶.۹ هزار میلیارد تومان و فرابورس حدود ۳.۸ هزار میلیارد تومان بود.

بیشترین تاثیر نمادها

با تأثیر نمادهایی همچون «میدکو» به میزان ۴۶.۰۱ واحد، «بپاس» با ۳۹.۷۸ واحد و «وسپهر» با ۲۸.۹۶ واحد در بازار فرابورس نیز شاهد سبزپوشی این بازار نیز بودیم که شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۷۸.۵۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۵۴ واحد رسید. این درحالی است که نماد «صبا» حدود ۲۳.۷۱ واحد تأثیر منفی بر این شاخص برجای گذاشت.

در این بین، ۱۶۱ نماد در بازار نقد بورس تهران در محدوده مثبت مورد معامله قرار گرفتند که ۱۵۲ نماد این بازار در محدوده منفی و ۱۱ نماد بدون تغییر معامله شدند. البته در بازار نقد فرابورس ۱۰۳ نماد در محدوده مثبت، ۶۸ نماد در محدوده منفی و تنها ۲ نماد بدون تغییر مورد معامله قرار گرفتند.

ورود پول حقیقی بورس را سبزپوش کرد

در معاملات امروز در مجموع ۶۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد. که باعث شد ۲۱۱ نماد در صف خرید قرار گرفتند که ارزش کل این صفوف ۲هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان بوده است. درحالی که ۲۳۶ نماد با ارزش ۴ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان در صف فروش بسته شدند.

۳ نماد در بازار سرمایه که بیشترین حجم خروج پول حقیقی را به خود اختصاص دادند شامل «وگردشح» به میزان ۱۲۰.۳ میلیارد تومان، «آریا» به میزان ۱۹.۶ میلیارد تومان و «شاراک» به میزان ۱۰.۹ میلیارد تومان بوده است. درحالی که ۳ نماد «فملی» به ارزش ۸۶.۷ میلیارد تومان، «فولاد» با ارزش ۷۹.۶ میلیارد تومان و «شپنا» با ارزش ۵۱.۳ میلیارد تومان بیشترین حجم ورودی پول حقیقی را از آن خود کردند.

عناوین برگزیده