تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۳۴۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان فارس خبر داد:

افتتاح ۲ کارخانه بزرگ صنعتی در فارس تا پایان سال

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا انتهای سال جاری حداقل دو کارخانه بزرگ صنعتی در استان فارس قابل بهره برداری است.
افتتاح ۲ کارخانه بزرگ صنعتی در فارس تا پایان سال

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی بعد از ظهر جمعه در کارگروه رفع موانع تولید و دیدار وزیر صمت با فعالین اقتصادی بیان کرد: در استان فارس بالغ بر ۳ هزار و ٩٨۶ مجوز بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ٣۴٧ هزار میلیارد تومان صادر شده است که مجوزهای صادر شده بالغ بر ٩٩ هزار اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در آخرین سرمایه گذاری‌های صنعتی که در استان فارس به بهره برداری رسیده بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرفته است این در حالی است که پیشتر در استان فارس صنایع مختلفی نظیر کربنات سدیم کاوه و پتروشیمی شیراز موجب توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

او تاکید کرد: پتانسیل‌های خوبی در استان فارس در زمینه زنجیره تولید فولاد و آهن وجود دارد و اگر زنجیره تولیدی این واحدها تشکیل گردد می‌توان زمینه بهبود تولیدات و افزایش صادرات محصولات تولیدی را فراهم کرد.

ایزدی در خصوص ظرفیت‌های موجود در بخش معادن فارس نیز تاکید کرد: در استان فارس ٣٧ واحد معدنی شناخته شده و از میان این مواد معدنی ٢٣ ماده توسط فعالین معدنی در حال برداشت هستند و در میان ۶٣٨ واحد معدنی که در استان وجود دارد نیز بیش از ٨ هزار و ۴۵۶ نفر اشتغال دارند.

او ادامه داد: ١٩ معدن که در استان فارس پیشتر غیرفعال بودند به عرصه تولید بازگشته و مطالعات ۵٠ واحد معدنی نیمه تعطیل و بازگشت به عرصه تولید نیز در حال انجام است.

ایزدی در خصوص صادرات نیز گفت: در استان فارس یک هزار و ۴٠٠ کارت بازرگانی وجود دارد و بیش از ٣٠۴ بنگاه اقتصادی در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده