تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۳۴۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹ / افت ۲۳ هزار واحدی شاخص

می متالز - شاخص کل بازار نقدی با کاهش 1.5 درصدی به 1 میلیون و 522 هزار افت کرد و نمادهای «فارس» ، «فولاد» ، «تاپیکو» بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص داشتند.
گزارش بازار بورس امروز یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹ / افت ۲۳ هزار واحدی شاخص

به گزارش می متالز، شاخص کل بازار نقدی با کاهش ۱.۵ درصدی به ۱ میلیون و ۵۲۲ هزار واحد افت کرد. این درحالی است که شاخص هم‌وزن به میزان کاهش شاخص کل به ۶ هزار و ۸۶ واحد رسید. از جمله نمادهای تأثیرگذار در بازار نقدی بورس، «فارس» با ۵,۲۷۸ واحد، «فولاد» با ۲,۷۴۵ واحد، «تاپیکو» با ۲,۲۴۸ واحد موجب کاهش شاخص‌های این بازار شدند.

همچنین، در تالار فرابورس شاهد کاهش ۱۲۰ واحدی شاخص کل بودیم که با وجود تأثیر مثبت نمادهایی همچون «بپاس» با ۴۲.۴۸ واحد و «وسپهر» با ۲۹.۵۵ واحد، تأثیر منفی نمادهایی همچون «آریا» با ۳۹.۵۸ واحد، «صبا» با ۳۴.۸۵ واحد و «هرمز» با ۲۴.۰۶ واحد بر شاخص این بازار غالب بود.

معامله ۸۵ نماد بورسی در محدوده مثبت

به طور کلی معاملات روز جاری در بورس تهران شامل ۸۵ نماد در محدوده مثبت، ۲۱۵ نماد در محدوده منفی و ۲۳ نماد بدون تغییر بود. این درحالی است که تالار فرابورس شاهد معامله ۷۶ نماد در محدوده مثبت، ۹۵ نماد در محدوده منفی بود.

رشد ارزش معاملات بازار سرمایه در روز منفی شاخص‌ها

در پایان معاملات امروز ارزش کل معاملات به ۱۷.۶ هزار میلیارد تومان رسید که سهم تالار بورس ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان و فرابورس ۴ هزار میلیارد تومان شد. در پایان روز جاری تعداد نمادهای موجود در صف خرید به ۸۴ رسید که ارزش کل آن‌ها حدود ۱,۴۵۰ میلیارد تومان بود. همچنین ۶۳۷ نماد امروز در صف فروش بسته شدند که از ارزش ۱۵,۲۰۹ میلیارد تومانی برخوردار بودند.

«فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» در خروج پول حقیقی رتبه کسب کردند

حجم پول حقیقی خارج شده در روز جاری حدود ۱,۵۸۰ میلیارد تومان بوده است. در این بین، ۳ نماد «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» به ترتیب با حجم ۱۶۲ میلیارد تومان، ۱۳۰ میلیارد تومان و ۱۲۱ میلیارد تومان بیشترین حجم خروج پول حقیقی را از ان خود کردند. اگرچه ۳ نماد «ثامید»، «وسپهر» و «سگما» به ترتیب حدود ۳۲.۴ میلیارد تومان، ۳۲.۲ میلیارد تومان و ۳۱.۲ میلیارد تومان بیشترین حجم ورود پول حقیقی را کسب کردند.

عناوین برگزیده