تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۳۴۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیگی‌نژاد در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی:

"طرح مدیریت تعارض منافع" از سوءاستفاده مدیران جلوگیری می‌کند

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: "طرح مدیریت تعارض منافع" به‌عنوان یک ممنوعیت قانونی، اختیارات مدیران را تعریف می‌کند و می‌گوید؛ مسوولان و وابستگان آن‌ها نباید از امکانات و اطلاعات در اختیارشان سوءاستفاده کنند.
"طرح مدیریت تعارض منافع" از سوءاستفاده مدیران جلوگیری می‌کند

هادی بیگی نژاد

به گزارش می متالز، هادی بیگی‌نژاد در تشریح جلسه امروز (سه شنبه یکم مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس از  بررسی "طرح مدیریت تعارض منافع" و "طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار" در این کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی "طرح مدیریت تعارض منافع" در کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون فرعی ادامه داد: از آنجا که افراد ممکن است پس از قرار گرفتن در جایگاه مدیریتی، خودشان یا بستگان‌شان دست به سوءاستفاده‌های بزنند "طرح مدیریت تعارض منافع" به‌عنوان یک ممنوعیت قانونی، اختیارات مدیران را تعریف می‌کند و می‌گوید؛ مسوولان و وابستگان آن‌ها نباید از امکانات و اطلاعات در اختیار سوءاستفاده کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مجموعه‌های بزرگی همچون وزارت نفت و نیرو به کمیسیون انرژی مربوط می‌شوند، اعضای کمیسیون درباره طرح مذکور اظهار نظر کردند و حیطه فعالیت افراد و نزدیکان مدیران مورد بحث قرار گرفت.

بیگی‌نژاد اظهار کرد: همچنین پس از بررسی‌های انجام شده مصوب شد؛ بند (خ) ماده 2 "طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار" درباره "پنجره واحد صدور مجوز" جایگزین ماده 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: براساس "طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار" تمامی ارگان‌های دارنده نقش در ارائه یک مجوز در یک جا تجمیع می‌شوند و درخواست‌کننده مجوز، دیگر به دستگاه‌های متعدد رجوع نمی‌کند و البته می‌تواند غیرحضوری نیز مجوز مورد نظر را دریافت کند.

عناوین برگزیده