به گزارش می متالز، خیرالله خادمی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و گروه مپنا در طراحی، اجرا، تامین کالا و مسئولیت تامین مالی احداث ابرپروژه راه آهن اصفهان- اهواز در سال گذشته اظهار داشت: روز گذشته دومین جلسه در مورد بررسی آخرین وضعیت نحوه تامین مالی و بررسیهای میدانی اجرای این پروژه با شرکت مپنا برگزار و تصمیماتی در باره سرمایهگذاری و اجرای این مسیر ریلی مهم اتخاذ شد.
وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد شرکت مپنا برنامه زمانبندی تامین منابع مالی و اسناد و مدارک مطالعاتی و مهندسی انجام شده همراه با برآورد ریالی پروژه را در مدت 15 روز به شرکت ساخت و توسعه ارایه کند.
خادمی یادآور شد: اخذ LOI برای فاینانس از بانک طرف قرارداد گروه مپنا یکی از اقدامات مهم در این راستا است.
معاون وزیر راه و شهرسازی راهآهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز را موجب اتصال مرکز کشور از طریق استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان و بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور دانست و گفت: این خط آهن به عنوان کوتاه ترین مسیر ریلی موجب اتصال مرکز به بنادر جنوب غربی کشور است که نقش مهمی در تقویت ارتباط استراتژیک شمال و جنوب کشور و توسعه شبکه ریلی کشور دارد.
بنابراین گزارش راه آهن دو خطه برقی اصفهان- اهواز 510 کیلومتر طول دارد و طبق آخرین مطالعات صورت گرفته دارای 86 کیلومتر تونل و 15.5 کیلومتر پل است و در طول مسیر 10 ایستگاه درجه دو و 8 ایستگاه درجه 3 دارد.
این خط آهن موجب اشتغال بیش از 5 هزار نفر در دوره 5 ساله ساخت و بیش از 1200 نفر در زمان بهره برداری 30 ساله طرح میشود و با توجه به مزایای حمل و نقل از طریق خط آهن و کاهش خسارات و سوانح جاده سالانه بیش از 900 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی برای کشور دارد.