تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۱۳۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

باید سیستم های اعتباری برای افزایش قدرت خرید مردم توسط نظام بانکی طراحی شود / نوسازی صنایع برای ارتقای رقابت پذیری کالای داخلی ضروری است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظام بانکی، سیستم های اعتباری حامی ایجاد شرایط مطلوب تر برای خرید از بازارهای داخلی کشور و افزایش قدرت خرید مردم طراحی کند.
باید سیستم های اعتباری برای افزایش قدرت خرید مردم توسط نظام بانکی طراحی شود / نوسازی صنایع برای ارتقای رقابت پذیری کالای داخلی ضروری است

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری در خصوص حمایت از کالاهای ساخت داخل، تصریح کرد: در طول سال برای بالابردن سطح کیفیت و کمیت تولیدات داخلی ایران تلاش می کنیم و برنامه‌های اجرایی نیز برای آن طراحی کردیم.
وی رسیدن به تولید رقابتی با استفاده از نوسازی صنعتی را یکی از مهمترین برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: با مجلس شورای اسلامی برای اختصاص منابعی برای نوسازی صنعتی ایران به تفاهم رسیدیم تا به سود تسهیلات بانکی یارانه پرداخت کنیم و با تحقق این موضوع میان بازده صنعت در بخش های گوناگون و نرخ سود تسهیلات ارایه شده بانکی برای نوسازی صنعتی تطابق برقرار می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت حمایت از صادرات غیرنفتی به خصوص در کشورهای هدف صادراتی را قدم مؤثر دیگری در جهت گشایش بازارهای بین المللی برشمرد و اضافه کرد: نیازمند در اختیار داشتن مشوق‌های صادراتی بودیم که مجلس شورای اسلامی در یک ردیف متمرکز منابعی را برای مشوق ها و جوایز صادراتی در راستای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای هدف، معین کرد.
شریعتمداری در خصوص مهمترین اقدامات برای افزایش سطح قدرت خرید مردم، یادآور شد: از سال گذشته مذاکراتی خوبی را با نظام بانکی شروع کردیم تا سیستم های اعتباری حامی ایجاد شرایط مطلوب تر برای خرید از بازارهای داخلی کشور را طراحی کند.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده