تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۴
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۳۴۸۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت:

تولید ۳۰میلیون تن فولاد سالانه ۴میلیارد دلار ارزآوری دارد/ ۳.۲ میلیارد تن ذخیره سنگ‌آهن کشور

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ۳۰میلیون تن فولاد سالانه ۴میلیارد دلار ارزآوری دارد.
تولید ۳۰میلیون تن فولاد سالانه ۴میلیارد دلار ارزآوری دارد/ ۳.۲ میلیارد تن ذخیره سنگ‌آهن کشور

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور در مراسم بیست‌ و دومین "سمپوزیوم صنعت فولاد" در جزیره کیش، با اشاره به ظرفیت بالای فولاد کشورمان اظهار داشت: با تولید بالای 30 میلیون تُن فولاد و صادرات آن به خارج از کشور می‌توانیم سالانه از این صنعت افزون بر 4 میلیارد دلار ارزآوری کنیم.

وی ادامه داد: با تلاش بیش از 200هزار نفر که به‌‌صورت مستقیم در صنایع فولادی کشور مشغول به کار هستند، نیاز کشور در حوزه فولاد برطرف شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتکا به ظرفیت‌های کشور و تولیدات داخلی در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم، ضرورت "تمرکز بر ساخت داخل" و چنین انجمن‌هایی را برجسته می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه "بیش از 100 کشور واردکننده صنایع معدنی ایران هستند" گفت: علی‌رغم شرایط محدودیت کرونایی و افزایش نیاز داخلی، با 6درصد کاهش صادرات روبه‌رو بوده‌ایم اما زمینه صادرات محصولات فولادی و معدنی در کشور همچنان فراهم است.

غریب پور، اکتشاف و استخراج در اعماق زمین را مستلزم بهره‌وری از تکنولوژی تجهیزات خاص دانست و با اشاره به اینکه "دانش به تنهایی در این زمینه کفایت نمی‌کند" گفت: در زمان حاضر 3.2 میلیارد تن ذخیره سنگ‌آهن داریم و گرچه تا 25سال آینده ظرفیت کافی برای نیاز کشور موجود است اما برای تأمین سرمایه به سمت اکتشافات در عمق پیش رفته و با تجهیز منابع و تجهیزات لازم به هدف خود خواهیم رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جایگاه ایران در زمینه تولید فولاد جهانی را ردیف دهم اعلام کرد و گفت: با جهش تولید و 11درصد رشد تولید فولاد به نسبت سال‌های گذشته به جایگاه بهتری خواهیم رسید.

گفتنی است؛ بیست و دومین سمپوزیوم فولاد با محوریت "چالش‌های موجود در تأمین مواد اولیه، تجهیزات، دانش فنی و توسعه زیر ساخت‌ها در رقابت پذیری محصولات فولاد" امروز 14 مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، سالن خلیج فارس برگزار شد.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران