تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۳۵۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر عملکرد بازارگردان‌ها با حجم بسیار کمی که دارند را می‌توان به عنوان رفع تکلیف نگاه کرد.
بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است/ هدف برنامه ریزی شده محقق

به گزارش می متالز، احسان رضاپور درباره الزام شرکت‌ها به داشتن بازارگردان اظهار کرد: در حال حاضر عملکرد بازارگردان‌ها با حجم بسیار کمی که دارند را می‌توان به عنوان رفع تکلیف نگاه کرد با این نوع بازارگردانی شرکت‌ها فقط می‌خواهند بگویند که بازارگردان دارند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازارگردانی به معنی این است که منابع مشخص و قابل قبولی با حدنصاب‌های با معاملات روزانه سهام شرکت‌ها با حجم صف‌های فروش و خریدی که سهام شرکت‌ها با توجه به شناوری هایشان مبتلا به آن می‌شوند بتواند بخشی از تقاضا چه سمت خرید و چه سمت عرضه را پاسخگو باشد.

وی گفت: اگر قرار باشد تعداد سهام و مبالغی که برای معاملات روزانه در نظر گرفته می‌شود از یکسری حدنصاب‌هایی که برای سهام‌های مختلف خیلی هم متفاوت است پایین‌تر باشد طبیعتا با هدفی که مدنظر سیاستگذاران است نخواهد رسید.

رضاپور بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد حتی اگر بسیاری از شرکت‌ها، بازارگردان با حداقل شرایط تعیین شده را بکارگیری کنند هدف برنامه ریزی شده محقق نخواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: طبیعتا این بازارگردان‌ها نیز بر بازار اثرگذار است، اما ممکن است این حدنصاب‌ها از یک عددی برای برخی از سهم‌ها کمتر باشد و اثربخشی که موردنظر است و برای آن موضوع الزامی شده برآورده نکند.

وی تاکید کرد: این موضوع برای بسیاری از شرکت‌ها با توجه به وضعیت معاملات، سهام شناور و صف‌های فروش که با آن درگیر هستند صادق است.

عناوین برگزیده