تاریخ: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۳۵۴۳۲
سازمان بنادر:

قراردادهای زیان‌ده در بنادر لغو می‌شود

می متالز - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه میزان کل سرمایه‌گذاری در بنادر با ۳۳۴ فقره سرمایه‌گذاری، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: قراردادهای زیان‌ده در بنادر لغو می‌شود.
قراردادهای زیان‌ده در بنادر لغو می‌شود

به گزارش می متالز، فرهاد منتصر کوهساری در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، از تشکیل کارگروه پایش قراردادها در سازمان بنادر خبر داد و گفت: قراردادهایی که کاملا زیان ده هستند بایستی فسخ شود و در قراردادهایی که در مرحله فسخ قرار دارند باید که شرکت‌های جایگزین معرفی و قراردادها به روز شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اعمال بسته‌های حمایتی از قراردادهای بندری و سرمایه گذاری در بنادر نیز گفت: بسته حمایتی از قراردادهای بندری، ناشی از غیر اقتصادی شدن آنها، اتخاذ شده و قابل بررسی است.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در بنادر، اظهار داشت: میزان کل سرمایه‌گذاری در بنادر با ۳۳۴ فقره سرمایه گذاری، بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسریع در خروج کالاهای متروکه و اساسی از بنادر نیز تأکید کرد و گفت: کاهش میزان کالای متروکه در بنادر باعث افزایش انبارها و کاهش دموراژ (جریمه) کشتی‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌های بنادر کشور و نیروهای متخصص موجود، لازم است از این ظرفیت‌ها برای حضور در بنادر منطقه در شمال و جنوب کشور و تقویت مشارکت در جذب کالا برای امر ترانزیت بهره گیری لازم به عمل آید.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انتقال تجهیزات مازاد بندر امام(ره) به بنادر انزلی و نوشهر با رویکرد مدیریت کالاهای اساسی، گفت: این کار تاثیرات مطلوبی داشته و شاخص‌های عملیاتی را ارتقاء داده و رضایت مشتریان را فراهم کرده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده