تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۳۵۵۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی شکایات مردمی از اصناف در شش ماه اول سال 99

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۲۰ درصدی شکایات مردمی از اصناف در 6 ماهه اول امسال خبر داد.
افزایش ۲۰ درصدی شکایات مردمی از اصناف در شش ماه اول سال 99

به گزارش می متالز، مهدی یحیایی با بیان این مطلب گفت: در نیمه نخست امسال، در حدود ۱۵۷۰ مورد شکایت مردمی از اصناف در سطح استان ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از مجموع گزارشات دریافتی که توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته است تعداد ۷۰۸ مورد متخلف و منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شدند که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است و ۷۸۶ مورد غیر متخلف و ۷۹ مورد نیز در دست بررسی می باشد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه اصناف خبر داد و افزود: به منظور بهبود فرآیند خدمت رسانی مطلوب، فعالیت رسمی سامانه رسیدگی به شکایات سازمان­های صنفی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: برای بررسی شکایات مرتبط با تشکلهای صنفی، تسریع در رسیدگی به شکایات، شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفه جوئی در هزینه های شاکی و متشاکی، سامانه رسیدگی به شکایت صنفی ایجاد شده است که از این طریق دسترسی ارسال شکایات در سامانه اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir فعال بوده و متقاضیان می بایست شکایت خود را در این سامانه ثبت و با درج مشخصات، از طریق شماره رهگیری مراحل رسیدگی به شکایت مطروحه را پیگیری نمایند.

یحیایی یادآور شد: علاوه بر این هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

عناوین برگزیده