تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۳۵۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه‌های سرمایه‌گذاری‌های استانی با هدف انتقال سهم، نیازمند پیگیری است

می متالز - مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازار گفت: درصورتی که عرضه‌ سهامی در بازار سرمایه توسط این شرکت‌ها انجام شده باشد باید پیگیری شود، ممکن است بعضی از عرضه‌ها به منظور انتقال بوده باشند در این صورت باید ابتدا کسب اطلاع شود و سپس در این باره بحث شود.
عرضه‌های سرمایه‌گذاری‌های استانی با هدف انتقال سهم، نیازمند پیگیری است

عرضه‌های سرمایه‌گذاری‌های استانی با هدف انتقال سهم، نیازمند پیگیری است

به گزارش می متالز، محسن خدابخش درباره دلیل نحوه عرضه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بازار سرمایه گفت: باتوجه به اینکه سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهامداران حقیقی سهام عدالت هستند بنابراین زمینه عرضه اولیه توسط یک سهامدار وجود ندارد.

وی افزود: در نتیجه می‌توان گفت این شرکت‌ها در بازار سرمایه بازگشایی نماد می‌شوند نه عرضه اولیه.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازار با شاره به اینکه تا کنون ۱۰ نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بازگشایی شده‌اند، تاکید کرد: پس از بازگشایی این نمادها سهامداران حقیقی امکان عرضه و فروش سهام خود را در بازار سرمایه دارند.

خدابخش اظهار کرد: درصورتی که عرضه‌ سهامی در بازار سرمایه توسط این شرکت‌ها انجام شده باشد باید پیگیری شود زیرا ممکن است بعضی از عرضه‌ها به‌منظور انتقال رخ داده باشد در این صورت باید ابتدا کسب اطلاع شود و سپس مورد بحث قرار گیرد زیرا امکان دارد این عرضه به‌منظور تفکیک سهامداری مستقیم و غیر مستقیم یا بحث بازارگردانی رخ داده باشد.

عناوین برگزیده