تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۳۵۶۹۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون وزارت صنعت:

طرف تقاضا در بازار خودرو عجیب است/ عامل کسب سود ۱۰۰ میلیونی در یک شب

می متالز - معاون وزارت صنعت با اعلام عجیب شدن طرف تقاضا و حضور ۲.۹ میلیون نفر در قرعه‌کشی دیروز محصولات ایران خودرو، گفت: قیمت‌های دولتی منجر به رانت‌ و کسب سود یک شبه و ۱۰۰ میلیون تومانی شده است.
طرف تقاضا در بازار خودرو عجیب است/ عامل کسب سود ۱۰۰ میلیونی در یک شب

به گزارش می متالز، سعید زرندی درباره گرانی عجیب و بی‌ثباتی بازار خودرو در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: خودرو مثل هر کالای دیگر  قیمت تمام شده‌ای دارد که ناشی از رشد بهای مواد اولیه ،بازارهای جهانی و... بوده و می توان وابستگی ارزی محصولات پر فروش را به هزار تا دو هزار دلار رساند اما صرفه اقتصادی مهم است.

وی ادامه داد: در حالی طی نیمه اول سال تولید خودرو با رشد 19 درصدی روبرو شده که فضای تقاضا، عجیب شده و در جریان قرعه‌کشی دیروز محصولات ایران خودرو، دو میلیون و 900 هزار نفر ثبت نام کرده بودند که نشان از نقدینگی زیاد در اختیار مردم دارد. در این میان قیمت‌های دولتی منجر به جذابیت و رانت‌هایی شده تا یک شبه 100 میلیون تومان سود نصیب خریداران شود. همین موضوع، زمینه سرمایه‌گذاری همگانی را فراهم کرده است.

زرندی افزود: در دنیا برای جلوگیری از این وضعیت، مالیات خاص برای سودهای یک شبه وجود دارد تا هر کسی وارد این بازارها نشود اما یکی از ضعف‌های ایران، حرکت سرمایه ها به سمت بازارهایی چون طلا و ارز و کسب سود بدون ریسک از خرید محصولات و فروش در بازار آزاد آن هم بدون پرداخت مالیات است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد