تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۳۵۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فسخ قرارداد صادراتی کنستانتره سولفوزه خشک سرب «کدما»

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی دماوند (کدما) از فسخ قرارداد پیش‌فروش یک هزار تن کنسانتره سولفوره خشک سرب صادراتی با شرکت چینی و همچنین طرح دعوی اهالی روستا همجوار کارخانه شرب دونا خبر داد.
فسخ قرارداد صادراتی کنستانتره سولفوزه خشک سرب «کدما»

به گزارش می متالز، جواد خلیلی گفت: قرارداد به دلیل انجام ندادن تعهدات مالی شرکت خارجی به صورت یک طرفه از سوی فروشنده فسخ شد. این موضوع از سوی خریدار قابل اعتراض و پیگیری طرفین از مراجع ذی‌ربط خواهد بود.

وی افزود: مبلغ قرارداد ۸۰۰ هزار دلار بوده که پس از تعیین عیار عناصر سرب موجود در کنسانتره قیمت نهایی می‌شود. معادل ریالی ارزی قرارداد فی‌مابین حدوداً بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

خلیلی در خصوص طرح دعاوی از سوی اهالی و نماینده شورای اسلامی روستای همجوار کارخانه گفت: طرح اولیه این دعوی با موضوع  فعالیت غیراصولی، رعایت نکردن مقررات زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی صنعتی توسط کارخانه سرب دونا انجام شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی اهالی روستا مسیر روستا تا کارخانه را مسدود کرده‌اند، شرکت با درخواست از ‌‌پاسگاه منطقه و دادسرای نور درخواست بازگشایی راه را خواستار شد. دادسرا نیز حکم بازگشایی مسیر را صادر کرد.

شایان ذکر است شرکت از طریق وکیل حقوقی خود در حال پیگیری و مذاکره در خصوص دعوی مطرح شده با شورای روستا مزبور است.

عناوین برگزیده