تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۳۵۸۲۷
سرویس خبر : زمین شناسی

استانداردسازی آشیانه بالگردهای تحقیقاتی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

می متالز - سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تلاش است تا با استفاده از فناوری روز دنیا و با کمک کارشناسان ایرانی و بومی‌ آشیانه بالگردهای تحقیقاتی را استانداردسازی کند.
استانداردسازی آشیانه بالگردهای تحقیقاتی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

استانداردسازی آشیانه بالگردهای تحقیقاتی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

به گزارش می متالز، پروازهای ژئوفیزیک هوایی که یکی از روش‌های به روز و مهم در دنیا است که در تولید اطلاعات پایه و اکتشاف عمقی مواد معدنی کاربرد دارد.  در ایران نیز سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، طی سال‌های گذشته سعی کرده این روش را با استفاده از فناوری روز دنیا و با کمک کارشناسان ایرانی و بومی‌ مورد استفاده قرار دهد.

در همین راستا نگهداری و تجهیز ابزار این روش با وجود تحریم‌های ظالمانه به یکی از مهمترین دغدغه‌های مسوولان این سازمان بوده که خوشبختانه در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه خودکفایی و اجرای استانداردهای بین‌المللی در داخل کشور دست پیدا کرده‌اند.

بنا بر این گزارش ساخت آشیانه جدید بالگرد و تجهیز آن براساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور از جمله فعالیت‌هایی بوده است که تازگی به پایان رسیده و بالگردهای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در آشیانه جدید و مطابق با استانداردهای لازم مستقر شده‌اند.

در زیر گزارش تصویری از مستقر شدن بالگردهای این سازمان در آشیانه جدید را ملاحظه خواهید کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد