تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۳۵۹۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ما آب نداریم!/ کشاورزانی که به فعالیت معدن معترضند

می متالز - اهالی روستای بَنان زرند نسبت به خشک شدن قنات بدلیل فعالیت معدن زغال سنگ خمرود اعتراض دارند.
ما آب نداریم!/ کشاورزانی که به فعالیت معدن معترضند

به گزارش می متالز، فعالیت معدن زغال‌سنگ، قنات روستا را خشک کرده است؛ ما دیگر آب نداریم؛ اینها را روستاییان بنان در زرند استان کرمان می‌گویند.

این روستاییان نسبت به فعالیت معدنی که در محدوده‌ی روستا منجر به خشک شدن قنات شده، معترضند و می‌گویند فعالیت و زندگی روستاییان در معرض خطر قرار گرفته است. آنها معتقدند؛ استقرار معدن در محدوده‌ی روستا، بدون توجه به زندگی روستاییان و برای حفظ منافع افراد خاص صورت گرفته است.

این روستاییان در روزهای گذشته، با تجمع در مقابل این معدن، نسبت به مشکلات آب این روستا اعتراض کردند؛ آنها نامه‌هایی نیز خطاب به مقامات محلی نوشته و نسبت به موضوع اعتراض کرده‌اند.

این در حالیست که «علی صادق‌زاده» فرماندار زرند در گفتگو با رسانه‌های محلی در این باره گفته است: قنات روستا مشکلی ندارد و خشک نشده است. یک قنات قدیمی داشته است که خشکسالی داشته. در حال حاضر یک مقدار آب مازادی از معدن آمده که امروز هم آقای بخشدار هم پیگیر هستند موضوع را حل و فصل کنند تا فعلاً از این طریق کمکشان کنیم.

این اولین بار نیست که فعالیت معادن در محدوده‌ی زندگی روستاییان، مردم محلی را به اعتراض وامی‌دارد؛ با این حال مقامات محلی و از جمله فرماندار معتقدند؛ موضوع ربطی به فعالیت معدن ندارد.

عناوین برگزیده