تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۳۵۹۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در دیدار نوردکاران با اهالی بهارستان و وزارت صمت چه گذشت ؟

می متالز - در دیدار سه جانبه انجمن نوردکاران، نایب رییس و‌رییس کمیسیون صنعت مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت معدنی و امور صنایع وزارت صنعت برگزار شد، بر کاهش فوری قیمت فولاد و ممنوعیت فروش خارج از شبکه تاکید شد.
در دیدار نوردکاران با اهالی بهارستان و وزارت صمت چه گذشت ؟

به گزارش می متالز، انجمن نوردکاران فولادی و سنگ آهن ایران، امروز به دعوت علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی به مجلس رفته و نقطه نظرات خود را در خصوص چالش های تولید و راه کار های رفع آن مطرح کردند.
در این جلسه همچنین گلایه فولادسازان در خصوص دخالت دولت در قیمت گذاری فولاد در بورس کالا مطرح شد و مقرر شد وزارت صمت تهمیداتی در این خصوص بیاندیشد و کلیه دستورالعمل ها با کسب نظرات تشکل های مختلف در حوزه فولاد و محصولات نوردی صورت گیرد.
در این جلسه علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با توافق هایی که با تولیدکنندگان و تشکل های مرتبط با زنجیره فولاد داشتند بزودی کلیه محصولات فولادی اعم از شمش و مقاطع از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد و فروش خارج از شبکه تخلف بوده و ممنوع میشود و طبق این دستور العمل شاهد کاهش ۳۰ درصدی فولاد خواهیم بود.
اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران در این دیدار از پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونت معدنی وی در خصوص افزایش حجم عرضه فولاد از طریق بورس کالا و کاهش قیمت آن قدردانی کرده و خواستار اجرایی شدن این تصمیمات بودند و معتقدند شمش فولادی که در ایران تولید میشود کمتر از پنج درصد به واردات وابستگی دارد اما قیمت شمش فولاد در بورس کالا بر اساس نرخ دلار تعیین می شود و چرا شمشی که در ابتدای سال با ۴ هزار و تومان در هر کیلو قیمت گذاری شد در مهر ماه به ۱۲ هزار تومان رسیده است، این در حالیست که هزینه های ثابت شامل سنگ آهن و انرژی و نیروی انسانی طب این مدت افزایش قیمت نداشته است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد