تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۳۶۰۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت مصوب هر پاکت سیمان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان

می متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: باتوجه به افزایش هزینه حمل و نقل و پاکت، قیمت هر پاکت سیمان در بازار از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
قیمت مصوب هر پاکت سیمان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت مصوب هر پاکت سیمان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان

به گزارش می متالز، علی نیکزاد در حاشیه نست مشترک با وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و در جمع خبرنگاران گفت: قیمت هر تن سیمان به صورت فله نیز ۲۹۰ هزار تومان تعیین شده، که البته هم در قیمت پاکتی و هم در قیمت فله‌ای ارزش افزوده نیز دیده شده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز نرخ سیمان به گونه‌ای تنظیم شد که، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این موضوع آسیب نبینند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تمهیدهای اندیشیده شده برای به ثبات رسیدن بازار فولاد گفت: براساس نشست‌های مشترک خوبی که با بخش خصوصی برگزار و تصمیم‌هایی که گرفته شده است، امیدواریم قیمت فولاد طی دو هفته آینده کاهش مناسبی را تجربه کند.

نیکزاد با اشاره به تامین ناوگان درون شهری و برون شهری کشور افزود: ظرفیت تولید حدود ۵ هزار اتوبوس در زیرمجموعه‌های مربوط به وزارت صمت برای اتوبوس‌های درون شهری وجود دارد، همچنین توان تولید ۳ هزار اتوبوس نیز برای قسمت برون شهری موجود است.

وی گفت: مقرر شده هزار اتوبوس تا پایان سال ۹۹ به شهرداری‌های مختلف کشور تحویل داده شود که ۵۰۰ دستگاه آن مربوط به تهران و مابقی مربوط به سایر شهر‌ها است.

نایب رئیس مجلس افزود: پنج هزار دستگاه اتوبوس در شهرداری‌ها به دلیل فرسودگی بلااستفاده مانده‌اند که مقرر شد، عملیات نوسازی این اتوبوس‌ها هم با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع جدید آن توسط ایران خودرو انجام شود.

عناوین برگزیده