تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۳۶۰۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه:

سنگ بانک مرکزی جلوی پای بورس

می متالز - مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: ارائه بسته اصلاحی بانک مرکزی مبنی بر عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار و احتمال اثرگذاری آن بر نرخ ارز موجب بروز شوک مقطعی به بورس شده است.
سنگ بانک مرکزی جلوی پای بورس

سنگ بانک مرکزی جلوی پای بورس

به گزارش می متالز، فردین آقابزرگی درباره افت شاخص در معاملات امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه عامل افزایش شاخص طی روز‌های اخیر نرخ ارز بود، ارائه بسته اصلاحی بانک مرکزی مبنی بر عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار به بازار و احتمال اثرگذاری آن بر نرخ ارز موجب بروز شوک مقطعی به بورس شده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه افزود: در شرایط فعلی با توجه به تلاطمات موجود در بازار‌های مختلف، بازار سرمایه یکی از بازار‌های حفظ و نگهداشت ارزش دارایی‌ها به شمار می‌رود و ریزش امروز بیشتر یک شوک مقطعی نیست.

وی درباره افزایش عرضه در ساعت پایانی معاملات روز گذشته گفت: منشا این حرکت و این واکنش بازار به نحوه بازارگردانی و کنترل شاخص برمی گردد، زمانی که شاخص کل و هم وزن به یکباره یک واگرایی نسبت به روند گذشته نشان می‌دهندکه به هر شکل ممکن تلاش زیادی می‌شود که شاخص به شکلی مثبت نگه داشته شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مثبت نگه داشتن شاخص موجب می‌شود که حرکت طبیعی بازار جریان نداشته باشد به همین دلیل پس از ورود اطلاعات جدید بلافاصله تعادل بازار بهم می‌ریزد.

آقابزرگی ادامه داد: زمانی که خارج از روند سیستماتیک و روال طبیعی بازار کنترل شود این نوع تبعات را در پی دارد که ناشی از اثرگذاری حرکت غیرطبیعی و روال بازار است.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه گفت: ۵۰ درصد شرکت‌های بازار سرمایه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلح قیمت داشتند به شرط اینکه اراده و قدرت کنترل شاخص را کنار گذاشته شود و بازار حرکت طبیعی خود را داشته باشد روندبازار صعودی ملایم خواهد بود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد