به گزارش می متالز، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف فرهنگ سازی، کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرف کنندگان و خریداران، در نخستین فاز اجرا، اقدام به انتشار عمومی اطلاعات عملکرد کسب و کارهای دارای اینماد در سه شاخص پاسخگویی به شکایات، مغایرت از دستورالعمل نماد و سابقه فعالیت در پروفایل اینماد نموده است.
در همین راستا به اطلاع می رساند فاز دوم اجرای رتبه بندی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی با همکاری سازمان مدیریت صنعتی و با هدف اختصاص ستاره های نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارها آغاز شده است. لازم به ذکر است کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی که متقاضی شرکت در فرآیند رتبه بندی و دریافت ستاره های اینماد هستند، می توانند با مراجعه به بخش درخواست رتبه بندی در کارتابل اینماد خود، نسبت به شروع فرآیند مرتبط، اقدام نمایند. ذکر این نکته ضروریست که زین پس دریافت ستاره های نماد از سطح دو ستاره تا 5 ستاره برمبنای درخواست کسب و کارهای محترم و براساس امتیاز دریافتی خواهد بود.
همچنین، کسب و کارها می توانند سوالات خود در این حوزه را از طریق پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir مطرح نمایند.