تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۴
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۳۶۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی پیشنهاد تأمین مالی واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق بدهی

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صمت با نگاهی به روش‌های نوین تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی خواستار همکاری دفاتر تخصصی با معاونت طرح و برنامه برای تأمین مالی واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق بدهی شد.
بررسی پیشنهاد تأمین مالی واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق بدهی

بررسی پیشنهاد تأمین مالی واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق بدهی

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارت صمت با تبیین اولویت‌های ۳۵گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت که از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخلی مورد تاکید قرار داد و گفت: ۸۶ درصد واردات به مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای، اجزاء و قطعات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی اختصاص دارد و بقیه تعرفه‌های واردات کالا نیز با محور جلوگیری از ورود کالاهای دارای مشابه داخلی بازنگری و اولویت‌بندی شده است.

وی با اشاره به این نکته که تحقق اولویت‌های اعلام شده، ازسوی رئیس جمهوری در دستور کار همه معاونت‌ها قرار گرفته ‌است، افزود: حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی از جمله مسائلی است که به صورت مستقیم با سیاست‌ها و راهبردهای این معاونت مرتبط است و دفاتر تخصصی باید به صورت دوره‌ای، نسبت به ارائه گزارش از پیشرفت‌ها و اقدام‌های انجام شده برای توسعه داخلی‌سازی اقدام کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با نگاهی به روش‌های نوین تامین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی که در این نشست به آن پرداخته شد، خواستار همکاری دفاتر تخصصی با معاونت طرح و برنامه برای تأمین مالی واحدهای تولیدی از طریق انتشار اوراق بدهی شد.

صادقی نیارکی افزود: تأمین مالی پروژه‌های اصلی و مهم تعریف شده یا قابل تعریف در صنایع تخصصی با تأکید بر پروژه‌های مهم و بزرگ ساخت داخل نیز از جمله مسائلی است که دفاتر تخصصی با همکاری معاونت طرح برنامه با جدیت دنبال کنند.

در این نشست روش‌های نوین تامین منابع مالی واحدهای صنعتی با حضور مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی بررسی و نکاتی برای بهبود وضع اقتصادی واحدهای صنعتی بدون استفاده از اعتبارات سیستم بانکی مورد واکاوی قرار گرفت.

تحلیل وضع صادارات شرکت‌های صادراتی نیزاز جمله مسائل مورد بحث در این نشست بود.

عناوین برگزیده