به گزارش می متالز، علی فرخزاد روز چهارشنبه در شورای ترافیک استان قزوین، افزود: موضوع اضافه بار در حوزه حمل و نقل معادن چندین بار در شورای معادن و کمیته راههای استان بررسی شده و مصوبات لازم در خصوص آن دریافت گردیده است.
وی گفت: با توجه به این موضوع ما تاکید داریم که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هر معدنی را که یکبار اضافه بار آن از سوی اداره کل راهداری و پلیس گزارش شد ملزم به نصب باسکول کند.
فرخزاد افزود: طبق مصوبه شورای معادن استان قرار بود همه معادن استان برای نصب باسکول اقدام کنند اما با توجه به شرایط اقتصادی و پرهیز از ایجاد هزینه برای معادن قرار شد فقط معادن متخلف از نظر تناژ، ملزم به نصب باسکول باشند.
معاون استاندار گفت: سازمان صمت استان باید گزارش دهد که بعد از این مصوبه، چند معدن را ملزم کرده است که باسکول را نصب کرده و بارنامه دریافت کنند.
این مسوول اضافه کرد: راههای روستایی استان برای بار معادن در حالت استاندارد و عادی هم طراحی نشده اند و هرگونه اضافه بار موجب تخریب آنها میشود که اصلا قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه اضافه بار معادن باعث تخریب راههای روستایی استان شده است، افزود: باید این خسارت که در برخی جادههای استان جدی است مشخص شود تا برای تامین دعوی و تنظیم دادخواست رسیدگی قضایی آن اقدام گردد.
فرخزاد اضافه کرد:بسیاری از راههای روستایی که مورد استفاده معادن هستند بعد از یکسال از روکش آسفالت، قابل استفاده نیستند و همین موضوع موجب اعتراض اهالی روستاها، شوراها، بخشداران، فرمانداران و... قرار گرفته و باید برخورد جدی با این مساله صورت گیرد.
معاون استاندار گفت: در پرداخت عوارض بازسازی راههای روستایی از سوی معادن نیز برخی از استانها رقم بالاتری از میزان پرداختی استان قزوین دارند و باید برای کنترل این مساله و راستی آزمایی میزان پرداختی معادن یک کمیته تشکیل شود.