تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۳۶۵۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار قزوین:

معادن متخلف قزوین، ملزم به نصب باسکول هستند

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: معادن استان که در رعایت تناژ استاندارد تخلف کنند ملزم به نصب باسکول جهت رسیدگی و ارزیابی دقیق میزان حمل بار هستند.
معادن متخلف قزوین، ملزم به نصب باسکول هستند

به گزارش می متالز، علی فرخزاد روز چهارشنبه در شورای ترافیک استان قزوین، افزود: موضوع اضافه بار در حوزه حمل و نقل معادن چندین بار در شورای معادن و کمیته راه‌های استان بررسی شده و مصوبات لازم در خصوص آن دریافت گردیده است.

وی گفت: با توجه به این موضوع ما تاکید داریم که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هر معدنی را که یکبار اضافه بار آن از سوی اداره کل راهداری و پلیس گزارش شد ملزم به نصب باسکول کند.

فرخزاد افزود: طبق مصوبه شورای معادن استان قرار بود همه معادن استان برای نصب باسکول اقدام کنند اما با توجه به شرایط اقتصادی و پرهیز از ایجاد هزینه برای معادن قرار شد فقط معادن متخلف از نظر تناژ، ملزم به نصب باسکول باشند.

معاون استاندار گفت: سازمان صمت استان باید گزارش دهد که بعد از این مصوبه، چند معدن را ملزم کرده است که باسکول را نصب کرده و بارنامه دریافت کنند.

این مسوول اضافه کرد: راه‌های روستایی استان برای بار معادن در حالت استاندارد و عادی هم طراحی نشده اند و هرگونه اضافه بار موجب تخریب آنها می‌شود که اصلا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه اضافه بار معادن باعث تخریب راه‌های روستایی استان شده است، افزود: باید این خسارت که در برخی جاده‌های استان جدی است مشخص شود تا برای تامین دعوی و تنظیم دادخواست رسیدگی قضایی آن اقدام گردد.

فرخزاد اضافه کرد:بسیاری از راه‌های روستایی که مورد استفاده معادن هستند بعد از یکسال از روکش آسفالت، قابل استفاده نیستند و همین موضوع موجب اعتراض اهالی روستاها، شوراها، بخشداران، فرمانداران و... قرار گرفته و باید برخورد جدی با این مساله صورت گیرد.

معاون استاندار گفت: در پرداخت عوارض بازسازی راه‌های روستایی از سوی معادن نیز برخی از استان‌ها رقم بالاتری از میزان پرداختی استان قزوین دارند و باید برای کنترل این مساله و راستی آزمایی میزان پرداختی معادن یک کمیته تشکیل شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد