تاریخ: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۳۶۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نامه انجمن تولیدکنندگان فولاد به وزیر صمت

عرضه تنها ۳۵ درصد از شمش خریداری شده بورس در بازار

می متالز - امسال به میزان ۳۵ درصد از شمش خریداری شده در بورس کالا، محصول در بازار عرضه شده است.
عرضه تنها ۳۵ درصد از شمش خریداری شده بورس در بازار

به گزارش می متالز، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای به علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تعدیل قیمت فولاد با عرضه محصول نهایی در بورس کالا تاکید شده است.
این انجمن راهکار حل معضل بازار فولاد را اتخاذ رویه‌هایی دانسته که بر «عدالت‌ورزی هرچه بیشتر در بین حلقه‌های زنجیره فولاد»، مبتنی باشد.
انجمن فولاد با اشاره به اینکه امسال به میزان تنها ۳۵ درصد شمش خریداری‌شده در بورس کالا، محصول فولادی در این بازار عرضه شده، عنوان کرده که عادلانه‌ترین و موثرترین روش تعدیل قیمت فولاد به نفع مصرف‌کننده نهایی در گام اول عرضه محصول نهایی در بورس کالا و پیوسته و عجین با آن عرضه مواد اولیه است.
در نامه انجمن فولاد متذکر شده که تولیدکنندگان شمش القایی به دلیل آنکه در تامین مواد اولیه خود با مشکلات عدیده مواجه اند تنها در صورتی می‌توانند عرضه‌کننده شمش خود از طریق بورس کالا باشد که برای تامین مکفی و با قیمت عادلانه مواد اولیه آن‌ها برنامه‌ریزی شود.
انجمن تولیدکنندگان فولاد در این نامه خواستار رعایت عدالت در جلسات سیاست‌گذاری صنعت فولاد شده و عنوان کرده افرادی که به عنوان نماینده صنفی از فولاد در جلساتی پذیرفته می‌شوند، لازم است ارزیابی شوند که چند درصد از کدام حلقه از زنجیره بزرگ فولاد را نمایندگی می‌کنند، شایسته آن وزارتخانه نیست که عده‌ای که فقط ۲۰ درصد از یک حلقه زنجیره فولاد (کمتر از ۳ درصد کل زنجیره) را آن هم به صورت غیررسمی نمایندگی می‌کنند، به دلیل سر و صدای زیاد در جلسات سیاست‌گذاری فولاد کشور طرف مشورت باشند.
در بند پایانی نامه انجمن فولاد خواستار برگزاری جلسه هم‌اندیشی با وزیر صمت شده و آمده: شایسته و بایسته است نمایندگان واقعی تولیدکنندگان فولاد به حضور دعوت شوند و طرف مشورت قرار گیرند.

برای مشاهده نامه به قسمت پیوست مراجعه کنید

عناوین برگزیده