تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۳۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شکست همه جانبه اقتصادی عربستان در برابر قطر

می متالز - قطر به عنوان بزرگ ترین صادر کننده میعانات گازی جهان موفق شد ۳ میلیارد دلار اوراق پنج ساله، ۳ میلیارد دلار اوراق ۱۰ ساله و ۶ میلیارد دلار اوراق قرضه ۳۰ ساله را به فروش برساند. این موفقیت پس از آن صورت می‌گیرد که امیر قطر به آمریکا سفر کرد و همچنین ترامپ فعلا از حمله به سوریه منصرف شده است.
شکست همه جانبه اقتصادی عربستان در برابر قطر

به گزارش می متالز به نقل از بلومبرگ، قطر در میانه مناقشه دیپلماتیک و اقتصادی با عربستان و متحدانش در نظر دارد کسری بودجه خود را به ۷.۶ میلیارد دلار کاهش دهد. حاکی کلسن- مدیر پرتفولیوی بازارهای نوظهور موسسه " یونیون اینوستمنت" - گفت: قطر تحریم های منطقه ای را به خوبی مدیریت کرده است و با توجه به قیمت های کنونی حامل های انرژی شاید حتی به وضعیت مازاد بودجه نیز دست یابند.
قطر ثروتمندترین کشور جهان از نظر قدرت خرید سرانه است و در رتبه بندی موسسه " اس اند پی" سه رتبه بالاتر از عربستان قرار دارد. صندوق بین المللی پول نیز در گزارشی اخیرا اعلام کرده بود آثار اقدامات عربستان بر ضد این کشور در حال محو شدن است.
هم چنین طبق برآوردهای بلومبرگ، نرخ رشد اقتصادی امسال قطر ۲.۸ درصد است که دو برابر بیشتر از عربستان است. اقتصاد عربستان در سال ۲۰۱۷ به دلیل افزایش مخارج رشد منفی را تجربه کرد.

عناوین برگزیده